• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062919147
  • خبرنگار : 50188

معاون فرماندار خواستار شد؛

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات در رفسنجان

برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات در رفسنجان

ایسنا/کرمان معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۵۰ مورد فوتی ناشی از بروز حوادث ترافیکی و تصادفات درون شهری و برون شهری در رفسنجان اتفاق افتاده، گفت: به دنبال اجرای مصوبات بلااقدام هستیم و خواستار برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات هستیم.

محمدرضا رحمانی امروز ۲۹ شهریورماه در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان رفسنجان اظهار کرد: یکی از مسائل شهرستان تلفات ناشی از تصادفات و حوادث ترافیکی است که از ابتدای سال قبل تاکنون ۱۵۰ مورد فوتی در جاده‌ها رخ داده و در این جلسه با نظر معاون دادستانی شهرستان مقرر شد که با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات ملاحظه‌ای صورت نگیرد و برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، باید راه‌های منتهی به مدارس پرتردد خط کشی و ایمن‌سازی شود تا اتفاقات ناگوار رخ ندهد.

رحمانی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود در شهرستان، غرق شدن افراد در استخرهای کشاورزی است که نیاز به استانداردسازی و ایمن‌سازی آنهاست و باید حداقل‌ترین اقدامات توسط صاحبان چاه‌موتورهای کشاورزی صورت گیرد.

وی از مردم خواست تا از استخرهای کشاورزی برای شنا استفاده نکنندو در ادامه گفت: صاحبان چاه‌موتورهای کشاورزی که اقدام به احداث استخرهای کشاورزی می‌کنند بایستی ضمن فنس‌کشی و دیوارکشی اطراف استخر، چهار طرف داخل این استخرها را به طناب همراه با لاستیک مجهز کنند تا وسیله‌ای برای نجات افرادی باشد که در استخر شنا می‌کنند.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری رفسنجان با اشاره به مرگ چهار نفر طی سال گذشته تاکنون در استخرهای کشاورزی شهرستان، تصریح کرد: چنانچه اتفاقی منجر به فوت برای شخصی در این نوع استخرها رخ دهد، طبق قانون برخورد با صاحبان چاه‌های کشاورزی صورت می‌گیرد و باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha