• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062919051
  • خبرنگار : 50976

یادواره شهدای قرآنی فارس برگزار شد

یادواره شهدای قرآنی فارس برگزار شد

ایسنا/فارس طی مراسمی همراه با یادواره شهدای قرآنی فارس و گرامیداشت شهید جمهور، از ۴۷۰ حافظ قرآن از ۲۸ استان کشور در قالب جشنواره ملی «جبرئیل امین» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تجلیل به عمل آمد.

بیست و یکمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» به منظور تجلیل از ۴۷۰ حافظ کل قرآن و حافظ ۲۰ و ۲۵ جزء قرآن کریم و گرامیداشت شهید جمهور، آیت‌الله شهید رئیسی، یادواره شهدای قرآنی استان فارس از سری برنامه‌های دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس امروز، ۲۹ شهریور ماه با حضور جمعی از مسئولان ارشد استان فارس و قرآن‌ دوستان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در این مراسم اظهار کرد: از ۴۷۰‌ حافظ قرآنی که امروز در این مراسم تجلیل شدند، ۲۶۵ حافظ کل و ۲۱۰ حافظ ۲۰ جزء و ۲۵ جزء  قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی با اشاره به اینکه این مراسمات به معنای واقعی کلمه یکی از نشانه‌های تجلیل خداوند و تکریم حافظان قرآن است، ادامه داد: حافظان قرآن کریم از ۲۸ استان و ۱۱۰ شهرستان در این مراسم حضور دارند.

وی با بیان اینکه روایات بسیاری در مورد جایگاه و منزلت قرآن در دین مبین اسلام وجود دارد، تصریح کرد: این جشنواره به یاد و نام شهدای قرآنی که خون دادند تا در کمال آرامش به حفظ قرآن بپردازیم، برگزار شده است.

مدیر موسسه قرآنی بیت‌الحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه در هر شهر ‌و آبادی باید به اندازه شهدای آن منطقه حافظ قرآن وجود داشته باشد، گفت: ان‌شاءالله بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله) تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را بتوانیم محقق کنیم.

شاهسونی با اشاره به اینکه چشم‌اندازهای امیدوارکننده‌ای در این حوزه می‌بینیم، گفت: امروز با معضلات فرهنگی مواجه هستیم، اگر می‌خواهیم دختران حجاب فاطمی داشته باشند راهی جز تمسک به قرآن وجود ندارد بنابراین باید به سمت تفکر و تمسک به کتاب خدا رو آوریم.

وی مسئولان را به سمت بصیرت قرآنی دعوت کرد و تصریح کرد: بسیاری از مسئولان در مسیر قرآن قدم برمی‌دارند اما برخی هنوز متوجه نیستند که کار فرهنگی چیست و پای کار نیامده‌اند. اگر همه مسئولان به سمت پرورش قرآن بیایند، جامعه فاضله را خواهند دید و طعم جامعه قرآنی را خواهند چشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha