• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062918946
  • خبرنگار : 50616

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل:

وقف، احسانی ماندگار برای رفع تنگناهای موجود است

وقف، احسانی ماندگار برای رفع تنگناهای موجود است

ایسنا/مازندران رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، به اهمیت فرضیه وقف در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌‎توان اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

حجت‌الاسلام محمد هادی بهرامی، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های محوری و شاخص این اداره در هفته وقف امسال، گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته وقف در راستای ترویج و گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری، ایجاد بستری مناسب جهت ترغیب مردم به سنت حسنه وقف و ایجاد وقف‌های جدید و معرفی خدمات ارزشمند واقفان، خادمان و فعالان این عرصه صورت می‌گیرد.

بهرامی با بیان اینکه برنامه‌های هفته وقف آمل، با روزشمار هفتگی از روز جمعه ۳۰ شهریورماه با عناوین و اهداف مختلف آغاز می‌شود، اظهار کرد: تبلیغات محیطی با محوریت گسترش فرهنگ وقف در سطح شهرستان و امامزادگان و بقاع متبرکه انجام خواهد شد.

وی از برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم در این هفته خبر داد و گفت: غرفه‌های متعددی از جمله اسناد وقفی، گزارش عملکرد امامزادگان، بقاع متبرکه و اداره اوقاف و امورخیریه آمل و مشاوره وقف در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، مهمترین برنامه‌های هفته وقف در آمل را اینگونه تشریح کرد: این عناوین شامل سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان همراه با میز خدمت و ایستگاه صلواتی، دیدار با مسئولان شهرستانی (فرماندار، دادستان و امام جمعه)، همایش استانی یاوران وقف، افتتاح نمای بیرونی دیوار شرقی آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع)، برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد سجادیه(ع)، همایش یاوران وقف شهرستانی در سالن افق امامزاده ابراهیم(ع)، نشست‌های تبیین فرهنگ وقف و نقش ارزشمند آن در جامعه با حضور مبلغان در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان آمل، استقرار اکیپ انتقال خون در ۲ بقعه شاخص، برگزاری جشن میلاد با سعادت حضرت رسول  اکرم (ص) و امام صادق (ع) در بقاع متبرکه و مساجد است.

بهرامی، برگزاری همایش بزرگ یاوران وقف و تجلیل از فعالان عرصه وقف شهرستان آمل از دیگر برنامه‌های مهم هفته وقف درآمل است، تصریح کرد: شروع برنامه‌های این هفته با حضور در آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و گلزارشهدای شهرستان و گلاب افشانی و تکریم شروع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، به نیازهای مهم و ضروی جامعه در حال حاضر اشاره کرد و گفت: نیاز فعلی جامعه با توجه به شرایط به نیت جدید واقفین مرتبط است که شامل کمک به امر ازدواج، علم و فناوری، دانش بنیان و غیره بوده که انتظار داریم خیرین و واقفین نیت جدید خود را به این سمت سوق دهند.

بهرامی اضافه کرد: از حدود ۱۷۰۰ نیت در سازمان اوقاف حدود ۱۰۰ نیت آن اکنون در شهرستان آمل وجود دارد که عمده آن مربوط به نیت عزاداری اهل بیت (ع) و مراسمات مذهبی شهر است و بیشتر واقفین هزینه‌ها را برای طایفه خود هزینه می‌کنند که البته هیچ اشکالی هم ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، به اهمیت فرضیه وقف در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طریق آن می‌‎توان اموال و دارایی‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای موجود در جامعه به کار گرفت که باید در این راستا برای ترویج فرهنگ وقف تلاش شود.

وی با بیان این که هفته وقف فرصت مغتنم و ارزشمندی جهت انعکاس تلاش‌ها و زحمات خانواده بزرگ اوقاف و امور خیریه در پاسداشت این سنت حسنه است، افزود: وقف به عنوان صدقه جاریه‌ای است که در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و مؤمنان هر یک به فراخور حال خویش بدین امر اهتمام ورزیده و از خود میراثی جاودان به یادگار گذاشته‌اند که این میراث گرانقدر اینک در دستان ما قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha