• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403062918922
  • خبرنگار : 50022

دیدار رئیس اتاق بازرگانی البرز با رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند

دیدار رئیس اتاق بازرگانی البرز با رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند

ایسنا/البرز در نخستین روز اعزام هیئت تجاری اتاق بازرگانی البرز به بزرگترین نمایشگاه صنایع‌ غذایی هند، رئیس این پارلمان بخش‌ خصوصی با رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند دیدار کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اتاق بازرگانی البرز، پرهام رضایی در اولین روز از سفر هیات اعزامی به پاویون جمهوری اسلامی ایران در بزرگترین نمایشگاه صنایع‌ غذایی هند با رئیس فدراسیون صادرکنندگان کشور هند (FIEO) گفت‌وگو کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز و نایب رئیس اتاق مشترک ایران و هند در این دیدار که در حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌ نو انجام شد، اظهار کرد: در استان البرز حدود چهار هزار  واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که در زمینه‌های مختلفی از جمله غذایی، دارویی، آرایشی، بهداشتی و قطعات خودرو دارای صنایعی شاخص و پیشران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان البرز در  بخش‌های مختلف تولیدی حوزه کشاورزی به ویژه انواع سبزی و صیفی گفت: استان البرز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی سالانه کشور را به خود اختصاص داده است.

در صنایع‌ غذایی البرز تولیدکنندگان به‌ نام و برندهای شاخص فعالیت دارند

رئیس اتاق بازرگانی البرز به ارتباطات قوی این استان با کشور هند در صنعت دارو نیز اشاره کرد و افزود: در صنایع‌ غذایی البرز نیز واحدهای تولیدی به‌ نام و برندهای شاخصی حضور دارند و به همین دلیل برنامه‌ریزی لازم از سوی اتاق بازرگانی البرز و با همکاری اتاق ایران و اتاق مشترک ایران و هند برای حضور فعالان این حوزه در نمایشگاه صنایع‌ غذایی هند انجام شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به همکاری ۲۰ ساله این دو کشور در حوزه مواداولیه صنایع شیمیایی، غذایی و دارویی عنوان کرد: حدود ۷۵درصد کارخانه‌های دارویی کشور در استان البرز قرار دارند که ظرفیت ویژه برای صادرات به کشورهای هدف از جمله هند است و این استان می‌تواند پل ارتباطی میان صادرکنندگان و تولیدکنندگان ایرانی در حوزه دارو و تبادل آخرین تکنولوژی این صنعت با فعالان اقتصادی کشور هند باشد.

برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی البرز برای اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری در تعاملات بین‌المللی با کشور هند

رئیس اتاق بازرگانی البرز همچنین از برنامه‌های آتی این پارلمان بخش‌ خصوصی برای اعزام هیات‌ تجاری به کشور هند و دعوت از تجار هندی برای بازدید از کارخانه‌های استان خبر داد و گفت: این بازدیدها می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و دیدگاهی جدید نسبت به مراودات تجاری میان طرفین ایجاد کند.

رضایی در بخش دیگری به امکان برگزاری نمایشگاه‌های مشترک در حوزه‌های تخصصی میان ایران و هند اشاره کرد و افزود: البرز متشکل از واحدهای تولیدی و صنعتی مادر، متوسط و کوچک تولیدی است و بیش از ۱۵۰ برند شاخص کشور در این استان فعال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha