• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062818748
  • خبرنگار : 50187

قرعه‌کشی ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای کرمان، باغین و ماهان

قرعه‌کشی ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شهرهای کرمان، باغین و ماهان

ایسنا/کرمان در مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، قرعه‌کشی واگذاری ۲۰۰۰ قطعه زمین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ۱۱۶ قطعه زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهر باغین برگزار شد. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان امروز (۲۸ شهریور ماه) در این مراسم گفت: استان کرمان در زمان تصویب طرح نهضت ملی مسکن فقط ۲۱۰ هکتار زمین داشت که بتواند طرح را اجرایی کند و اکنون موفق به تأمین حدود ۶۰۰۰ هکتار زمین شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه تامین اراضی و الحاق آن به محدوده شهرها کاری طولانی است، ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی مسئولان، در استان از لحاظ واگذاری قطعات زمین مشکلی نداریم. 

او از افرادی که شماره قطعات زمین آنها مشخص شده است، خواست هرچه سریع‌تر به اداره راه و شهرسازی شهرستان مراجعه کنند و پیگیر واگذاری قراردادها باشند تا کارهای اجرایی آغاز شود و افزود: دولت تا جایی که در اختیارش باشد، حمایت خواهد کرد. 

محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان نیز درباره طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت گفت: کرمان در همه دولت‌ها در تامین مسکن نقش به‌سزایی داشته و در دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن، مصوب شد تا بنیاد مسکن متولی تامین زمین در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت باشد تا با دریافت سهمیه از اداره کل راه و شهرسازی و همچنین اراضی در روستاها از طریق منابع طبیعی و راه و شهرسازی، مدیرت ساخت‌ها را برعهده گیریم. 

وی اظهار کرد: در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، یعنی ماهان و باغین، مردم مشمول وام ارزان‌قیمت پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله با مدیریت بنیاد مسکن به بانک‌ها معرفی خواهند شد و متقاضیان با دریافت سند خود می‌توانند به شعب بنیاد مسکن مراجعه کنند و تشکیل پرونده دهند. 

محمدی افزود: در دو سال اخیر بالغ بر ۸۸۰۰ پروژه با مدیرت بنیاد مسکن شروع شده و بالغ بر ۶۵۰۰ پرونده ساخت گرفته شده است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۸ ۲۳:۵۶

سلام ای کاش برای بم هم یه مسئولی پیدا میشد تکلیف مسکن ملی رو مشخص میکرد، حدود سه ساله که پول واریز کردیم برای مسکن ملی دائم امروز و فردا میشنویم.