• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062818679
  • خبرنگار : 50180

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور:

دفاع مقدس به ما یاد داد روی پای خود بایستیم

دفاع مقدس به ما یاد داد روی پای خود بایستیم

ایسنا/کرمانشاه فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: رژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ۳۱ شهریور ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

امیر سلیمان طاهری امروز (۲۸ شهریور ماه) در نشستی خبری که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مراسم رژه نیروهای مسلح ساعت هشت صبح روز ۳۱ شهریور ماه در بزرگراه شهید سرابیان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در رژه هفته دفاع مقدس امسال علاوه بر رژه پیاده و موتوری، فرود چتربازان را هم در جلوی جایگاه شاهد خواهیم بود،  ادامه داد: در این مراسم بخشی از دستاوردها و تجهیرات نظامی جدید رونمایی خواهد شد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی در سطح یگان‌ها، تجلیل و تکریم خانواده‌های شهدا، انجام طرح‌های مردم‌یاری از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس است که امیر طاهری در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.

دفاع مقدس به ما یاد داد روی پای خود بایستیم

طاهری گفت: سالروز آغاز جنگ تحمیلی از این نظر به نام آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است که یادمان بماند در سال‌های دفاع مقدس، جانانه در برابر دشمنانی از آب و خاک میهن اسلامی خود دفاع کردیم که ناجوانمردانه به ما حمله کرده بودند. ما آغازگر جنگ نبودیم، بلکه از آب و خاک و ناموس خود در برابر دشمنان حراست کردیم. بنابراین دفاع مقدس یادآور حماسه‌ها، رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایستادگی مردم و رزمندگان در برابر دشمنان است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور از جنگ تحمیلی به‌عنوان یکی از عجیب‌ترین جنگ‌های تاریخ یاد و بیان کرد: تا قبل از حمله رژیم بعث عراق به کشور ما، هر جنگی در دنیا اتفاق می‌افتاد یا به پشتیبانی بلوک غرب رخ می داد یا به پشتبانی بلوک شرق بود، اما در جریان جنگ تحمیلی تمام شرق و غرب به حمایت از صدام آمده بودند تا طومار جمهوری اسلامی ایران را در هم بپیچند.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های دفاع مقدس در سایه رشادت و ازخودگذشتگی مردم و رزمندگان یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار نشد، گفت: اگر جنگ‌های ۲۰۰ سال قبل را بررسی کنیم، می‌بینیم در تمام آن‌ها به‌دلیل بی‌کفایتی پادشاه‌های ایرانی، بخش‌هایی از خاک کشور به بیگانگان واگذار شده است؛ اما در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی با وجود اینکه تمام بلوک شرق و غرب برای مقابله با ما متحد شده بودند با ایستادگی جانانه مردم و رزمندگان وجبی از خاک ایران اسلامی به بیگانگان داده نشد.

او با بیان اینکه یکی از صحنه‌های بارز ایستادگی در برابر دشمنان را رزمندگان در جریان عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، به‌نمایش گذاشتند، افزود: در جریان این عملیات صدام به قدری به توان رژیم بعث عراق ایمان داشت که صراحتاً اعلام کرد، اگر رزمندگان ما بتوانند خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به ما تقدیم خواهد کرد و در عمل دیدیم که او به وعده خودش عمل نکرد.

سال‌های دفاع مقدس به ما یاد داد روی پای خودمان بایستیم

طاهری با بیان اینکه سال‌های دفاع مقدس پرونده قطوری است که برگ‌های زرین آن می‌تواند برای ما درس‌های بسیار بزرگی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از مهمترین این درس‌ها، این بود که به ما یاد داد روی پای خودمان بایستیم و قوی باشیم.

وی گفت: اوایل جنگ سیم خاردار هم نمی‌توانستیم تولید کنیم و کشورهای دیگر نیز چون ما را تحریم کرده بودند، به ما سیم خاردار نمی‌فروختند، اما امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که سلاح‌ها و تجهیزات نظامی مورد نیاز را خود تولید می‌کنیم و مجهزترین پهپادها توسط دانشمندان ایرانی در حال تولید هستند و خیلی‌ها برای خرید این تجهیزات از ما به صف شده‌اند.

او با بیان اینکه امروز تمام تولیدات نظامی ما بومی است، ادامه داد: ما متناسب با تهدیدات دشمن، تجهیزات نظامی تولید کرده‌ایم و جزو کشورهای برتر در حوزه موشکی هستیم و به جایی رسیده‌ایم که موشک‌های دوربرد و هوشمند و نقطه‌زن تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به توان نظامی ما ایمان دارند، گفت: دشمنان می‌دانند توان مقابله با ما را در جنگ فیزیکی و سخت ندارند و به همین دلیل هم به جنگ شناختی رو آورده‌اند؛ اما به یاری خدا در سایه بصیرت و دشمن‌شناسی مردم ایران اسلامی در این حوزه هم راه به جایی نخواهند برد.

طاهری با بیان اینکه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی‌ها با اسلام و انقلاب شروع شد، افزود: از زمانی که امام (ره) حرف از صادر کردن انقلاب به سراسر دنیا زد، وحشت به جان دشمنان ما افتاد و نمونه بارز این دشمنی‌ها را در جریان جنگ هشت ساله تحمیلی و سال‌های بعد از آن شاهد بودیم و هستیم.

باید رخدادهای دوران دفاع مقدس را تبیین کنیم

وی با بیان اینکه باید رخدادهای دوران دفاع مقدس را خوب تشریح و تبیین کنیم، ادامه داد: لازم است حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان را برای نسل جوان در دانشگاه‌ها و مدارس شرح دهیم تا آنها بدانند در جریان دفاع مقدس که در واقع یک ائتلاف بین‌المللی علیه ما بود، چه رنج‌ها و مشقت‌هایی را متحمل شدیم.

او تاکید کرد: اگر بتوانیم رخدادهای دوران دفاع مقدس را خوب تشریح و تبیین کنیم، می‌توانیم گره‌گشایی کنیم و مشکلات فعلی کشور را هم بر مبنای همان تفکرات و سبک مدیریتی رزمندگان دوران دفاع مقدس حل کنیم.

اجازه نمی‌دهیم دشمن فکر تهدید علیه ما را در ذهن بپروراند

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اشاره‌ای به حراست از مرزهای کشور توسط نیروهای مسلح کرد و گفت: هیچ تهدیدی در مرزهای کشور، بخصوص در منطقه غرب نداریم و اجازه هم نمی‌دهیم دشمن فکر تهدید علیه ما را در ذهن بپروراند.

طاهری افزود: اکنون با استفاده از مجهزترین امکانات، مرزها را پایش می‌کنیم و حتی ۵ تا ۱۰ کیلومتری آن سوی مرزها را هم رصد می‌کنیم و هیچ نوع مشکل امنیتی در مرزها نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha