• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403062818340
  • خبرنگار : 90089

با اشاره به ضرورت تحریم کالاهای صهیونیستی

رهبر: کشورهای اسلامی ناخواسته بخشی از منابع مالی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند

رهبر: کشورهای اسلامی ناخواسته بخشی از منابع مالی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: تحریم کالاهای اسرائیلی در واکنش به انفجار پیجرها در لبنان حداقل کاری است که کشورهای اسلامی باید انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تحریم کالاهای اسرائیلی یک ضرورت است.

وی یادآور شد: همین چند روز قبل مقام معظم رهبری حمایت از مردم غزه را واجب و تکلیف شرعی دانستند. به همین ترتیب تحریم کالاهای اسرائیلی و قطع رابطه امت اسلامی با یهودیان صهیونیست که جنایتکاران تاریخ بشریت هستند، حداقل کاری است که باید به صورت واحد توسط دولت‌های اسلامی انجام شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: واردات کالاهای اسرائیلی به بسیاری از کشورهای اسلامی جریان دارد و امت اسلامی خواسته یا ناخواسته بخشی از منابع مالی این رژیم جعلی و آدم‌کش را تامین می‌کنند، البته نفوذ شرکت‌های اسرائیلی در اقتصاد جهان غیرقابل انکار است و برای قطع آن باید عزم و اراده جدی در حاکمان و مردم مسلمان به وجود بیاید. هر چند که سال‌ها قبل امام خمینی بر این مسئله تاکید کردند. ایشان تاکید فرمودند: «اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‌ریختند او را سیل می‌برد. هرچه ضعف در مسلمین و فساد در ممالک اسلامی است، از حکومت هاست.»

رهبر در ادامه به آیات قرآن کریم اشاره کرد و افزود: امت اسلامی باید بر اساس منطق کتاب آسمانی خود عمل کند.

وی چند پارگی و انشقاق در جهان اسلام و مراودات اقتصادی و سیاسی برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی را مانع از اتخاذ تصمیم واحد بین کشورهای اسلامی علیه اسرائیل دانست و گفت: عربستان، اردن، مصر و بسیاری از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی ارتباط سیاسی و دیپلماتیک و اقتصادی دارند. تنها کشور عربی و همسایه اسراییل که در برابر این رژیم غاصب ایستاده است «لبنان» است. ایران و یمن و چند کشور عربی دیگر نیز دشمن این رژیم هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز علاوه بر اسرائیل خواستار تحریم کالاهای آمریکایی و اروپایی به دلیل حمایت آمریکا، فرانسه، آلمان و سایر کشورهای اروپایی از رژیم صهیونیستی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha