• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403062919115
  • خبرنگار : 71533

قائم‌پناه: انتخاب مسئولان از میان اقوام نشان‌دهنده رعایت حقوق بشر است

قائم‌پناه: انتخاب مسئولان از میان اقوام نشان‌دهنده رعایت حقوق بشر است

معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: انتخاب مسئولان از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.

به گزارش ایسنا، محمدجعفر قائم‌پناه به مناسبت میلاد هفته وحدت، در دیدار با جمعی از فرهیختگان اهل تسنن کُرد و ترکمن، بر وحدت همیشگی و پایدار شیعه و سنی تاکید و به نامگذاری دولت چهاردهم با عنوان «دولت وفاق ملی» اشاره کرد و گفت: انتخاب مسئولان از میان اقوام مختلف نشان از حرکت کشور به سمت توسعه‌یافتگی و رعایت حقوق بشر است.
 
وی توسعه‌یافتگی را لازمه وفاق ملی دانست و گفت: برای تغییر، راه طولانی در پیش داریم و همه فرهیختگان باید در این مسیر، چراغ راه دولت و مردم باشند. در مناطق کمتر توسعه‌یافته، به دلیل جغرافیای کوچک و شناخت دقیق و نزدیک شهروندان از گذشته و حالِ یکدیگر، گاهی اوقات، خودزنی‌ها صورت می‌گیرد و موانعی بر سر راه پیشرفت همشهریان گذاشته می‌شود.

قائم‌پناه تاکید کرد: این نگاه، حتما به وفاق ملی ضربه می‌زند و مانع رشد توسعه‌یافتگی می‌شود. باید برای تغییرِ این دست از نگاه‌ها و فرهنگ‌ها، دست به دست یکدیگر بدهیم و یاریگر دولت باشیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد: با شناخت دقیقی که از جغرافیا و نقاط باستانی و دیدنی کردستان و کرمانشاه دارم، بر لزوم توسعه صنعت گردشگری در این مناطق تاکید داریم. هرجا و هر مکانی که تاجران و گردشگران وارد شوند، تروریست‌ها از آنجا کوچ می‌کنند.

در این دیدار که رؤسای خانه فرهنگ ترکمن‌های ایران، انستیتو فرهنگی کردستان، نماینده ادوار مهاباد در مجلس شورای اسلامی و قائم مقام و عضو اصلی شورای راهبردی اقوام، ادیان و مذاهب رئیس جمهور، نماینده ادوار مردم کردستان، نماینده ادوار مردم اورامانات و از فعالان ستاد انتخاباتی پزشکیان در کردستان حضور داشتند، با تشکر از اقدامات رئیس جمهور در انتخاب مسئولان از همۀ اقوام و مذاهب، بر لزوم استمرار آن ذیل وفاق ملی تاکید و از سفر پزشکیان به کردستان عراق به‌عنوان گفتمانی جدید در این راستا یاد کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha