• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403062818083
  • خبرنگار : 50976

مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین:

پایه‌های دین را با وحدت مستحکم کنیم

 پایه‌های دین را با وحدت مستحکم کنیم

ایسنا/فارس مدیر مرکز تخصصی تربیت مبلغ آمریکای لاتین با بیان اینکه دشمن در راستای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی تلاش می‌کند، بر ضرورت حفظ وحدت تأکید کرد و گفت: باید با حفظ وحدت پایه‌های دین مستحکم بماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مجتهدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت با بیان زندگی‌نامه امیرالمومنین(ع)، افزود: حضرت علی(ع) در زمان حیات خودشان با توجه به اینکه با خلفا موافق نبودند اما مصلحت امت اسلام را در سکوت دیدند تا وحدت مسلمانان حفظ شود و البته که حق ترور در سیره اهل بیت(ع) جایی ندارد.

وی ادامه داد: در آن دوره با توجه به مقتضیات اجتماعی زمانه حتی در بسیاری مواقع، درجایی که مصلحت مومنین بود مشاوره‌هایی‌ هم به خلفا می‌دادند.

مجتهد زاده با تأکید بر اینکه کسانی که با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند در واقع اهل سنت بودند، گفت: حضرت علی(ع) هرگز به مقدسات اهل سنت توهین نکردند و البته حضرت نقدهای علمی، محترمانه و حکیمانه‌ای را به خلفا داشتند اما توهین را هرگز جایز ندیدند لذا حقیقت باید در بستر حکمت و اخلاق باشد. 

مدیر حوزه امام علی‌بن ابیطالب(ع) ویژه طلاب آمریکای لاتین با بیان اینکه باید سنت و روش امیرالمومنین (ع) را درپیش بگیریم، اظهار کرد: امروز جمعیت شیعه حدود ۴۰۰ میلیون است و تعداد برادران دینی اهل سنت بالای یک میلیارد است، بنابراین باید با وحدت با برادران اهل سنت پایه‌های دین مستحکم بماند، چون هدف دشمن تفرقه‌افکنی است.

مجتهد زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله) بر سیره امیرالمومنین تاکید دارند، گفت: امروز اولین و مهم‌ترین دشمن، رژیم صهیونیستی است. سیره و مبنا روشن است و مشترکاتی مانند اعتقاد به خدا، قرآن، پیامبر، حج و همچنین بسیاری از دعاهای شیعه و سنی مشترک است، درست است که اختلافاتی وجود دارد اما مسئله مهم‌تری وجود دارد و نباید جامعه اسلام را تخریب کنیم.

وی با بیان اینکه باید خودمان را نسبت به معارف اسلام تقویت کنیم، افزود: سال‌ها است که استعمارگران جریانی را در متن جامعه اسلامی به راه انداحته‌اند که معتقدند تنها راه متوقف کردن مسلمانان این است که مسلمان با مسلمان درگیر شود و تنها جهل افراد باعث می‌شود در این آسیب‌ها و فریب‌ها گرفتاری شوند. 

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha