• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062818046
  • خبرنگار : 50214

معاون کمیته امداد در بازدید از ایسنای یزد:

۲۳ هزار یزدی حامی دانش‌آموزان نیازمندند

۲۳ هزار یزدی حامی دانش‌آموزان نیازمندند

ایسنا/یزد معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به حمایت این نهاد از افزون بر هفت هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت استان با همکاری خیرین، گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر حمایت مستقیم از دانش‌آموزان یتیم و محسنین در استان را برعهده دارند ولی در عین حال نیازمند مشارکت و حمایت بیشتر مردم خیراندیش استان در این باره هستیم.

«علی‌اکبر سلمانی» در بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در یزد، ضمن اشاره به حمایت این نهاد از جمعاً حدود هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و دانشجوی بی‌بضاعت استان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه۱۲۰ نفر از این دانش‎آموزان و دانشجویان در زمره نخبگان استان و کشور در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانش‌آموزان یتیم در استان یزد یک هزار و ۲۰۰ نفر و دانش‌آموزان محسنین استان یا به عبارتی دانش‌آموزانی که پدرشان در قید حیات است ولی به دلایل مختلف از جمله بیماری صعب العلاج، از کارافتادگی و دیگر مسائل توان نان‌آوری خانواده را ندارد، پنج هزار و ۹۰۰ نفر هستند.

سلمانی تعداد حامیان این هفت هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز یتیم و محسنین در استان را ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: البته تاکنون خیرین حمایت‌های خوبی در این باره داشته‎اند ولی با توجه به نیازهای موجود امیدواریم که حامیان بیشتری در این امر پسندیده مشارکت کنند.

وی نیازهای این دانش‌آموزان را شامل کیف، کفش، لوازم‌التحریر، هزینه‌های ثبت‌نام، سرویس مدرسه و سایر مسائل مربوطه برشمرد و گفت: ۲۷۰ مرکز نیکوکاری فعال در استان که با محوریت محلات تحت نظارت کمیته امداد فعالیت دارند و تمام نمایندگی‌های کمیته امداد در استان آماده دریافت مشارکت‌های مردمی و خیرین محترم در این باره هستند.

۲۳ هزار یزدی حامی دانش‌آموزان نیازمندند

معاون کمیته امداد استان افزود: البته به مناسبت تولد پیامبر مهربانی‎ها حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در این مراکز شاهد ثبت‌نام خیرین در طرح اکرام ایتام و محسنین نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‎ها در راستای حمایت از دانش‎اموزان بی‌بضاعت استان نیز گفت: جشن عاطفه‌ها از نیمه شهریور ماه شروع شده و تا نیمه مهرماه ادامه خواهد داشت ولی آیین افتتاح آن در تاریخ دهم مهرماه در سطح کلیه مدارس استان برگزار خواهد شد و در این باره شاهد برگزاری مراسم نمادینی با حضور مسئولان در یکی از مدارس شهر یزد نیز خواهیم بود.

سلمانی در همین باره از برگزاری رزمایش مؤمنانه در قالب جشن عاطفه در مسجد روضه محمدیه یزد در قالب توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم نیک اندیش دارالعباده استان در سال گذشته افزون بر ۱.۸ میلیارد تومان در قالب جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند که امیدواریم امسال شاهد افزایش این مشارکت در استان باشیم.

۲۳ هزار یزدی حامی دانش‌آموزان نیازمندند

این مسئول در بخش پایانی سخنانش با بیان این که در حال حاضر ۲۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۱۳ هزار سرپرست خانوار و ۱۲ هزار سالمند هستند، گفت: با این حال اهتمام کمیته امداد به توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند است و افرادی که توانمند شوند، از چرخه برخی از حمایت‌های کمیته امداد خارج می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار ضمن آشنایی بیشتر معاون کمیته امداد با فعالیتهای ایسنا، پیرامون تعامل رسانه‌ای بیشتر با این نهاد انقلابی بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha