• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403062717788
  • خبرنگار : 71955

معاون دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی در آستانه بازگشایی مدارس/ فعالیت معلمان تربیت بدنی دوپیشه از مهر

افتتاح ۲۸۹۱ فضای ورزشی در آستانه بازگشایی مدارس/ فعالیت معلمان تربیت بدنی دوپیشه از مهر
عکس : تزئینی

معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در طرح توانایی مشاغل معلمان امروز عنوان شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس داریم که به صورت دو پیشه در مدارس از مهرماه در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

به گزارش ایسنا، وظیفه‌دان ملاشاهی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم در معاونت تربیت بدنی و سلامت فضاهای ورزشی، تجهیزات ورزشی مناسب و بهینه برای مدارس کشور است: روز گذشته در مشهد مقدس و جوار حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ارسال تجهیزات ورزشی به سراسر کشور با عنوان کاروان ورزشی مهر امام رضا(ع) توسط وزیر آموزش و پرورش انجام شد .

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه که اعتباری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال داشت، مرحله سوم پروژه طرح شهید سلیمانی نیز افتتاح شد افزود: ۴۷۳ فضای ورزشی دیروز به صورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور افتتاح شد.

معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم برای اجرای مطلوب درس تربیت بدنی در اختیار داشتن فضا و تجهیزات مناسب و بهینه است ادامه داد: این امر یکی از شاخص‌های مهم معاونت است .

وظیفه‌دان ملاشاهی با بیان اینکه ایجاد و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش قرار گرفته است گفت: تجهیزات شامل توپ، تور، راکت‌های ورزشی و میز تنیس روی میز بود که ادوات لازم در مدارس هستند و برای اجرای مطلوب درس تربیت بدنی لازمند.

وی با بیان اینکه اعتبار این امر از منابع دولتی و مشارکت خیرین و خود خانواده‌های آنان انجام شد افزود: این اعتبار خوب و بی‌سابقه بوده است.

معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه ویژه مناطق کم برخوردار و محروم با اولویت مدارس دخترانه تجهیز شده‌اند ادامه داد: این کار نوید بخش اتفاقات خوب است.

وظیفه‌دان ملاشاهی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی که طراحی و ایجاد و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی در دستور کار قرار گرفت ۳۶۷۳ فضای ورزشی ابلاغ اعتبار شد گفت: از این تعداد مجموعا ۲۸۹۱ فضا افتتاح شد که روز گذشته ۴۷۳ فضا توسط وزیر آموزش و پرورش به صورت کنفرانس در سراسر کشور انجام شد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های دیگر در بخش اجرای مطلوب درس تربیت‌بدنی منابع انسانی است که بیش از ۴۶۹۱ نیروی انسانی در دو ردیف مربی تربیت بدنی و سلامت و همینطور دبیر تربیت بدنی به آموزش و پرورش تزریق شد افزود: در طرح توانایی مشاغل معلمان امروز عنوان شغلی مربی تربیت بدنی و سلامت را در مدارس داریم که به صورت دو پیشه در مدارس از مهرماه در خدمت دانش‌آموزان خواهند بود.

معاون دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قسمت محتوا و برنامه‌ها امسال برنامه ویژه‌ای را داریم عنوان کرد: آموزش هر رشته ورزشی در پایه‌های تحصیلی توسط مربی تخصصی تربیت بدنی و سلامت و دبیر تربیت بدنی انجام می شود.

وظیفه‌دان ملاشاهی با بیان اینکه نتایج آزمون که اعلام شود دوره‌ توانمندسازی معلمان نیز برگزار می‌شود اظهار کرد: توانمندسازی یکی از برنامه‌های دیگر معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که انجام می‌شود و در ادامه انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha