• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403062717702
  • منبع : نمایندگی سمنان

در جشن شکوفه‌ها مطرح شد

وجود ۱۰۵۰۰ کلاس‌ اولی در سمنان / مرمت ۱۱۰۰ کلاس درس استان

وجود ۱۰۵۰۰ کلاس‌ اولی در سمنان / مرمت ۱۱۰۰ کلاس درس استان

ایسنا/سمنان معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان سمنان از آغاز سال تحصیلی برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس‌ اولی استان سمنان با برگزاری جشن شکوفه‌ها در این استان خبر داد.

آرزو مرادی‌نسب امروز (۲۷ شهریور ماه) با اشاره به نواختن زنگ شکوفه‌ها به‌صورت متمرکز استانی با حضور مسئولان در آموزشگاه ابتدایی شهید حسن حسنان شهرستان سرخه، اظهار کرد: با برگزاری این آیین، ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی، سال تحصیلی خود را در ۴۳۶ کلاس درس در ۳۹۹ مدرسه استان آغاز کردند.

وی با اشاره به شعار تحصیلی «برای ایران، برای مدرسه» ادامه داد: در آستانه بهار تعلیم و تربیت با هدف ایجاد محیطی آرام، با نشاط و یادگیرنده در مدارس، تقویت زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی مدارس با تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان بر اهمیت اجرای هرچه مطلوب‌تر طرح ملی «پروژه مهر» و بازگشایی موفق مدارس در راستای اهداف اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان افزود: جشن شکوفه‌ها به‌عنوان یک رویداد مهم در زندگی کودکان، نقش به‌سزایی در شکل‌گیری احساسات و نگرش‌های آن‌ها نسبت به مدرسه و یادگیری دارد و در واقع، نماد شروع سفر دانش‌آموزی و گام نهادن کودکان خردسال در راه یادگیری است تا ذهن کنجکاو و پرسشگر آن‌ها با اشتیاق فراوان برای فراگیری مهارت‌های نوین آماده شود و گام به گام با انگیزه‌ای بالا وارد دنیای جدید آموزش ‌شوند.

مرمت ۱۱۰۰ کلاس درس استان سمنان

 سیدجمال وزیری، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز تاکید کرد: بازگشایی مدارس توأم با نشاط و شادابی برای تمام ذی‌نفعان آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی گفت: پروژه مهر به‌عنوان ابرپروژه آموزش و پرورش برای بازگشایی امن و موفق، اجرایی‌سازی شده و جشن آغاز سال تحصیلی در قالب زنگ غنچه‌ها، شکوفه‌ها، جوانه‌ها و مهر و مقاومت در واقع جشن به ثمر نشستن یک‌ سال تلاش و پیگیری مجموعه آموزش و پرورش این استان است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در راستای طرح ملی پروژه مهر که یک رخداد ملی، فرهنگی و اجتماعی کشور است، بیش از ۱۱۱۵ کلاس درس در بیش از ۲۳۰ آموزشگاه استان مرمت شده‌اند.
  
وی با بیان اینکه سمنان در بخش ثبت نام از استان‌های پیش‌رو و در بخش نیروی انسانی از استان‌های برخوردار کشور شناخته شد، گفت: در ابتدای مهر ماه امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نخواهیم داشت.

وزیری با بیان اینکه مشارکت اولیا پر رنگ‌تر از سال‌های پیش بود، افزود: نهضت مدرسه‌آرایی با مشارکت دانش‌آموزان و اولیا با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس در استان سمنان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha