• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062717300
  • خبرنگار : 50605

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون:

اماکن عمومی تیران برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

اماکن عمومی تیران برای معلولان مناسب‌سازی نشده است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون گفت: اماکن عمومی و بانک‌های این شهرستان برای استفاده سالمندان و معلولان مناسب‌سازی نشده است.

حمیدرضا خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مناسب‌سازی بخش زیادی از ادارات دولتی و شهرداری‌ها و مراکز خدماتی تیران و کرون انجام شده، ولی این اقدامات در حوزه اماکن عمومی ضعیف است.

وی افزود: سالمندان و معلولان به دلیل عدم مناسب‌سازی پارک‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز امکان استفاده ندارند و همین موضوع منجر به ضایع شدن حق آنان از امکانات عمومی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون، یادآور شد: در بعضی از ادارات و مراکز عمومی عملیات مناسب‌سازی آن‌ها اشتباه و مغایر با استانداردها انجام شده که منجر به حادثه می‌شود و این موضوع آسیب جدی برای این گروه است.

به گفته خاکی، کارگروه نظارت در این خصوص تشکیل شده و تیم‌های کارشناسی بر روند اجرای پروژه‌ها نظارت دارند، اما تعامل و همکاری ادارات و بانک‌ها لازم است.

وی سد معبر فروشگاه‌ها در پیاده‌روهای شهر را چالشی دیگر پیش روی سالمندان و معلولان اعلام کرد و افزود: این قشر جامعه برای عبور از پیاده‌روها به دلیل مسدودی راه با موانع برخورد کرده و دچار خسارت و آسیب می‌شوند که شهرداری‌ها برای رفع معضل سد معبر اقدام کنند.

رئیس اداره بهزیستی تیران و کرون اضافه کرد: معضل سد معبر پیاده‌روهای شهر نه تنها برای افراد معلول و سالمند مشکل‌ساز شده، بلکه افراد سالم هم در بعضی از نقاط به سختی عبور می‌کنند.

خاکی اجرای خط خاص نابینا در پیاده‌روها را خواستار شد و گفت: این پروژه در بلوار اصلی شهر تیران اجرا شده و نیاز به توسعه آن در همه نقاط به ویژه مناطق پرتردد دیگر شهرها انجام شود.

وی معتقد است باید برای رفع نیاز جامعه معلولان و سالمندان عزم جدی ایجاد شود و دغدغه‌های آن‌ها در همه حوزه‌های معیشتی، اشتغال، رفاه و آموزش و خدمات مورد توجه قرار گیرد که بی‌مهری به آنان شایسته نبوده و باعث خسارت به آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha