• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062717170
  • خبرنگار : 50471

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند:

واگذاری ۹۴۸ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در نهاوند

واگذاری ۹۴۸ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در نهاوند

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۹۴۸ قطعه زمین به هزارو ۳۲۰ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان نهاوند واگذار شده است.

علی جلالوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌ منظور حل مشکل مردم در حوزه مسکن تاکنون ۹۴۸ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان واگذار شده است که این پروژه‌ها شامل واگذاری ۴۵۹ قطعه زمین در شهرک امیرکبیر نهاوند، ۳۶۵ واحد بنیاد ساخت در شهرک شهید حیدری نهاوند و پروژه ۱۲۴واحدی مسکن مهر نیمه‌کاره شهر فیروزان است.
وی افزود: پروژه نهضت ملی مسکن در شهرک امیرکبیر شامل ۴۵۹ قطعه است که به ۸۳۱ نفر متقاضی واگذار شده و شامل ۱۱ قطعه زمین به گروه‌های سه نفره برای ۳۳ نفر، ۳۷۰ قطعه به گروه‌های دونفره برای ۷۲۰ نفر و ۷۸ قطعه به گروه یک‌نفره که تحت نهادهای حمایتی هستند، است.
جلالوند ادامه داد: همچنین سایر این پروژه‌ها شامل پروژه ۳۶۵ واحدی در قالب پروژه‌های بنیاد ساخت در شهرک شهید حیدری در حال ساخت است که شامل سه بلوک ۴۵ واحدی، ۴۶ واحدی و ۲۷۴واحدی است که هر کدام حدودا ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر نیمه‌کاره شهر فیروزان هم ساماندهی شده و به مسکن ملی اختصاص یافته که زمین‌ها به متقاضیان در قالب گروه‌های سه نفره واگذار شده و چون فیروزان جز شهرهای زیر ۲۵هزار نفر محسوب می‌شود متقاضیان می‌توانند برای ساخت مسکن خود از تسهیلات روستایی استفاده کنند.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند تاکید کرد: همچنین ۲۴ قطعه از زمین‌های تحویلی نهضت ملی در شهرک امیرکبیر به علت واقع‌ شدن در مسیل سیلاب از سایت شهرک حذف‌ شده است.
جلالوند یادآور شد: برای تأمین آب مورد نیاز مالکان جهت ساخت مسکن در شهرک امیرکبیر اداره آب و فاضلاب نهاوند با انجام ۵۰۰ متر خط انتقال لوله آب و تأسیس سه انشعاب آب مورد نیاز را تأمین کرده است.
به گفته وی، دو دستگاه خدمات‌رسان شرکت برق و گاز نیز برای تأمین برق و گاز این شهرک تعهداتی داشته‌اند که متأسفانه تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.
جلالوند با بیان اینکه در شهرک امیرکبیر این شهرستان توسط بنیاد مسکن خاک‌های اضافه برداشت شده تا متقاضیان نسبت به احداث مسکن اقدام کنند، گفت: بسترها برای احداث و رونق گرفتن نهضت ملی مسکن در نهاوند در حال فراهم شدن است و جلسات و پیگیری‌های زیادی در این راستا در حال انجام است.
وی تاکید کرد: در شهرک ۲۲ هکتاری امیرکبیر که محل اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در شهرستان است امکانات و نیازها در حال ایجاد شدن است تا کار احداث مسکن شتاب بگیرد.
رئیس بنیاد مسکن نهاوند ادامه داد: حسب مصوبات شورای مسکن شهرستان برداشت خاک‌های مازاد در این شهرک توسط بنیاد مسکن شروع شد تا زمین مسطح تحویل متقاضیان شود و دیگر بهانه‌ای برای شروع بکار برای متقاضیان باقی نماند.
جلالوند اضافه کرد: با انجام عملیات خاک‌برداری و مسطح شدن زمین، متقاضیان گروه ساخت نهضت ملی مسکن در شهرک امیرکبیر نهاوند جهت تهیه نقشه و پروانه ساخت اقدام کنند.
به گفته وی، عملیات احداث مسکن توسط متقاضیان باید شروع شود چون در حال حاضر این پروژه پیشرفتی ندارد و این یعنی اکثراً متقاضیان نیازمند مسکن نمی‌باشند و اگر متقاضیان اقدام به شروع ساخت نکنند، مطابق قانون زمین‌ها از آنان پس گرفته می‌شود.
جلالوند تاکید کرد که تعدادی از متقاضیان زمین‌ها را فروخته‌اند که این معاملات باطل است و اگر مشخص شود بنگاهی این معامله را انجام داده متخلف و مطابق قانون فعالیت آن ممنوع و پروانه آن لغو خواهد شد.
رئیس بنیاد مسکن نهاوند تصریح کرد: امکان خرید و فروش امتیاز مسکن ملی وجود ندارد و کسانی که این کار را کرده‌اند متخلف بوده است و عواقب این کاربر عهده خود آن‌هاست.
وی افزود: تسهیلات بانکی به هر نفر ۵۵۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعلق می‌گیرد و برای سرعت بخشیدن بکار و سهولت خدمات بنیاد مسکن به ازای هر ۱۰۰ نفر یک نفر تسهیلگر آشنا به امور فنی واداری به‌صورت رایگان بکار گرفته می‌شود تا کلیه خدمات را تا مرحله معرفی به بانک را انجام شود.

عدم همکاری لازم  بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن 

جلالوند همچنین در خصوص همکاری بانک مسکن نیز گفت: به‌تازگی این بانک همکاری لازم برای گرفتن تسهیلات با متقاضیان را انجام نمی‌دهند و همین امر هم باعث نارضایتی و ایجاد مشکلاتی برای متقاضیان در شهرستان شده است.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور کمک به متقاضیان و رفع مشکلات نظام‌ مهندسی و شهرداری چهار نفر تسهیلگر جهت انجام امور نقشه و پروانه ساخت تا معرفی بانک متقاضیان به شکل رایگان پیگیری می‌کنند.
وی بیان کرد: علی‌رغم اقدامات انجام ‌شده در این خصوص مردم جهت ساخت‌وساز انگیزه‌ای ندارند چرا که در این پروژه دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله ادارات آب و برق هنوز شبکه آب مورد نیاز و شبکه برق را راه‌اندازی نکرده‌اند و اگر قرار است مسکنی ساخته شود همه دستگاه‌های مربوطه باید اهتمام بیشتری در این‌ باره انجام دهند و به شکل جدی پیگیر این موضوع باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha