• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062717112
  • منبع : نمایندگی کردستان

فعالیت ۸۶۱ نفر در اورژانس کردستان

فعالیت ۸۶۱ نفر در اورژانس کردستان

ایسنا/کردستان رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه گفت: در اورژانس کردستان ۸۶۱ نفر فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ نفر از طریق آزمون استخدامی اخیر دانشگاه علوم پزشکی به حوزه فوریت ها افزوده شد.

حسین جعفری شامگاه دوشنبه(۲۵ شهریور) در آیین تقدیر از همکاران فوریت های پزشکی در گرامیداشت روز ملی اورژانس با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و جمعی از مدیران و معاونین دانشگاهی با بیان اینکه اورژانس کردستان ۴۰ پایگاه جاده ای ۳۰ شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی دارد، گفت: ماموریت های اورژانس هوایی اغلب مربوط به مناطق صعب العبور و محروم است که در شش ماه اول سال ۳۴ ماموریت اورژانس هوایی در استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۷۷ هزار و ۲۳۸ تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ برقرار شده است، افزود: از این تعداد بیش از ۳۵ هزار تماس منجر به ماموریت و اعزام آمبولانس شده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: در شش ماه اول سال تعداد ۷ هزار و ۹۹۱ مصدوم حوادث جاده ای توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده اند.

جعفری از اضافه شدن یک دستگاه آمبولانس تویوتا هایس به مرکز فوریت‌های پزشکی سقز خبر داد و افزود: در حال حاضر در مرکز فوریت های پزشکی استان، ۱۱۰ آمبولانس وجود دارد که برنامه هایی در جهت افزایش این تعداد و نوسازی ناوگان اورژانس زمینی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اورژانس کردستان با امکانات موجود در حال ارائه خدمات مطلوب به مردم است، افزود: تلاش شبانه روزی تیم فوریت های پزشکی استان در جهت رفاه بیشتر مردم گام برمی‌دارد و راهبرد اصلی ما طبق پروتکل سازمان اورژانس کشور اجرا می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیشترین تماس های مربوط به مرکز ارتباطات ۱۱۵ کردستان را، انسداد راه هوایی، احیا مریض، غرق شدگی و مدیریت زایمان دانست.

جعفری اضافه کرد: آموزش تیم حاذق دیسپج فوریت ها در ارائه مشاوره های موثر به مردم تا قبل رسیدن آمبولانس موجب نجات جان فرد می‌شود و در آخرین مورد نوزاد بانه ای که در اثر پریدن شیر در گلو دچار خفگی شده بود با مشاوره دقیق همکاران مرکز ارتباطات ۱۱۵ به مادر در جهت احیا، از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

وی موضوع آموزش به مردم و نیروهای فوریت های پزشکی مرکز را از مهم ترین راهبرد سازمان دانست و افزود: سال گذشته تقریبا هزار و ۹۰۰ نفر از مردم به صورت همگانی در اکثر نقاط استان توسط همکاران فوریت های پزشکی در مبحث کمک های اولیه و نحوه تماس با اورژانس آموزش دیدند.

به گفته رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برای ارتقاء توانمندی نیروی های سازمان نیز در سال گذشته ۱۳۸ نفر از همکاران حوزه فوریت ها به آموزش تخصصی مباحث در جهت بروز رسانی و افزایش کیفیت خدمات به مردم عزیز استان پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha