• سه‌شنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403062717044
  • خبرنگار : 50294

رئیس کل دادگستری استان کردستان:

ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است

ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه است. 

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شامگاە امروز (۲٦شهریور) در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری مریوان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و فرارسیدن هفته وحدت و ولادت فخر کائنات حضرت محمد مصطفی (ص)، اظهار کرد: اقدام ویژه پیامبر گرامی اسلام این بود که از انسان‌های غرق در خرافه و موهومات و بت پرستی عصر جاهلیت انسان‌های موحد و به شدت مسئول و به شدت فعال و به شدت فداکار ساخت که مصداق واقعی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم باشند و امیدواریم هفته وحدت فرصت مناسبی برای پرداختن به ابعاد والای شخصیت پیامبر گرامی اسلام باشد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: دستگاه قضایی بەعنوان یکی از سه رکن نظام جمهوری اسلامی وظایف و جایگاه رفیعی دارد. 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: از زمان تصدی شهید آیت الله رییسی در قوه قضاییه سند تحول قضایی تدوین شد و این سند نقطه عطفی در اقدامات و برنامه های دستگاه قضایی بشمار می رود. 

وی افزود: سند تحول قضایی امسال با عنوان سند تحول و تعالی اصلاح و به دادگستری استان‌ها ابلاغ شد و در دو سال اخیر با زعامت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دستگاه قضایی در ذیل سند تحول، برنامه عملیاتی به استان‌ها ابلاغ شده که تدوین این برنامه سالیانه سبب شده تا اقدامات دستگاه قضایی برنامه محور و موضوع محور شود. 

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: ایجاد امید، رضایتمندی و اعتماد عمومی نتیجه تحقق تحول و تعالی در دستگاه قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه است. 

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر، دادگستری شهرستان مریوان با کمبودها و مشکلات متعددی در زمینه اجرای عدالت و تحقق حقوق عامه دست و پنجه نرم می‌کرد و وضعیت بحرانی از لحاظ انباشت و رسوب پرونده‌ها داشت که ضرورت داشت تا به وضعیت این حوزه قضایی ورود جدی شود. 

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در ستاد دادگستری استان و همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی رئیس دادگستری، دادستان، قضات و کارکنان اداری در دادگستری مریوان خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در این شهرستان رقم خورد که رضایتمندی مردم شهرستان را به همراه داشته است. 

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: شهرستان مریوان به لحاظ وجود مواهب طبیعی و خدادادی از جمله مرز باشماق، معادن شهرستان، منابع طبیعی و جنگل، دریاچه زریوار و... یکی از شهرستان‌های مهم استان است و ضرورت داشت که بەصورت ویژه به مشکلات آن ورود می‌شد. 

در پایان، ضمن تقدیر از زحمات علیرضا جعفری، فرهاد عاصمی به عنوان رئیس جدید حوزه قضایی مریوان معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha