• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062616449
  • خبرنگار : 71443

تلگراف: آمریکا تسلیحات نظامی غیر قابل استفاده به تایوان ارسال کرد

تلگراف: آمریکا تسلیحات نظامی غیر قابل استفاده به تایوان ارسال کرد

رسانه انگلیسی گزارش داد، تجهیزات نظامی که ایالات متحده به تایوان تحویل داده، معیوب و حاوی مهمات تاریخ مصرف گذشته بوده است.

به گزارش ایسنا، براساس این گزارش، ایالات متحده اقلام نظامی معیوب، از جمله جنگ‌افزارهای زرهی کهنه و مهمات تاریخ مصرف گذشته را به تایوان فرستاده است. بیشتر تجهیزات نظامی که به دلیل تماس با آب آسیب دیده‌اند از نوامبر ۲۰۲۳ تا مارس ۲۰۲۴ تحویل داده شده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف در ادامه نوشت، این تجهیزات بیش از سه ماه در بندر در انتظار حمل و نقل هوایی به تایوان مانده بودند. ارتش ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۳ درخواست حمل و نقل را آغاز نکرد، زیرا قادر به آماده‌ کردن ظرفیت ذخیره‌سازی کافی نبود و نتوانست به‌طور کامل مانع از قرار گرفتن اقلام در شرایط نامساعد جوی شود.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، وزارت دفاع آمریکا نتوانست به طور موثر یا کارآمد کنترل‌ کیفیت و پاسخگویی را برای اقلام تحویل داده شده به تایوان با استفاده از بودجه ریاست جمهوری اجرا کند.

از این‌رو، وزارت دفاع آمریکا تجهیزات و مهمات غیرقابل استفاده و با بسته‌بندی ضعیف را به تایوان ارائه کرد. عکس‌های منتشر شده از این تجهیزات به وضوح پالت‌های آسیب‌دیده و بدنه‌های زرهی کپک‌زده آنها را نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ وارد تایوان شدند.

کارکنان مؤسسه آمریکایی در تایوان (AIT) گفتند که تجهیزات خیس و پر از زنگ‌زدگی بودند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ملی تایوان در دسامبر ۲۰۲۳ نامه‌ای به دفتر همکاری امنیتی AIT ارسال کرد که در آن گفته شد تایوان ۲.۷ میلیون گلوله دریافت کرده است. این، شامل مهمات منقضی، سست و گلوله‌هایی در بسته‌بندی اشتباه بود که با استانداردهای حمل و نقل مطابقت نداشت.

به گفته AIT، جعبه‌های خراب شده و نامناسب تجهیزات ارسالی این تصور را به وجود می‌آورد که ارتش آمریکا در تلاش بوده است چیزهایی را که به آنها احتیاج ندارد، از بین ببرد.

قانون مجوز دفاع ملی ۲۰۲۳ به رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا یک میلیارد دلار از اعتبار موجود وزارت دفاع را برای ارائه کمک نظامی به تایوان برداشت کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ژوئیه سال گذشته ارسال ۳۴۵ میلیون دلار تجهیزات و خدمات نظامی را برای کمک به تایوان تایید کرد. اما تحویل تجهیزات نظامی معیوب منجر به هزینه‌های اضافی برای مقامات تایوان و هفته‌ها باز کردن بسته‌بندی و خشک کردن اقلام مرطوب و کپک‌زده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha