• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403033020157
  • خبرنگار : 71129

آمریکا فروش تسلیحاتی ۳۶۰ میلیون دلاری به تایوان را تایید کرد

آمریکا فروش تسلیحاتی ۳۶۰ میلیون دلاری به تایوان را تایید کرد

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون اعلام کرد، وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش احتمالی پهپاد و موشک به تایوان به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار را تایید کرده است.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده طبق قانون خود موظف است به تایوان ابزاری برای دفاع از خود بدهد که این مساله خشم پکن را در پی دارد، چون چین مدعی مالکیت این جزیره است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین فشارهای نظامی علیه تایوان را افزایش داده که شامل برگزاری مانورهای نظامی در اطراف جزیره در ماه گذشته میلادی و پس از تحلیف لای چینگ-ته به عنوان رئیس جمهور این جزیره می‌شود.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که این فروش به بهبود امنیت تایوان و به حفظ ثبات سیاسی، تعادل نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه کمک می‌کند.

این آژانس ادامه داد، این فروش شامل ۳۰۰ قطعه مهمات سرگردان یا پرسه‌زن ضد نفر و ضد زره و تجهیزات مرتبط با هزینه تخمینی ۶۰.۲ میلیون دلار و پهپادهای ALTIUS ۶۰۰M-V و تجهیزات مرتبط با هزینه تخمینی ۳۰۰ میلیون دلار است. مهمات سرگردان موشک‌های هدایت شونده کوچکی هستند که می‌توانند در اطراف یک منطقه هدف پرواز کنند تا زمانی که برای حمله هدایت شوند.

وزارت دفاع تایوان از آمریکا به ویژه بابت تلاش‌هایش برای افزایش فروش سلاح به جزیره قدردانی کرد و این درحالیست که بارها بابت تاخیر در ارسال‌ها شکایت داشته است.

در بیانیه وزارت دفاع تایوان همچنین آمده است: «در مواجهه با عملیات نظامی مکرر  چین در اطراف تایوان، این اقلام فروش تسلیحات مورد توافق ایالات متحده توانایی شناسایی و حمله در زمان واقعی را خواهند داشت و می‌توانند به سرعت به تهدیدات دشمن پاسخ دهند.»

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: «صلح و ثبات در تنگه تایوان نیازمند حسن نیت از سوی چین است. امیدواریم که ارتش چین عملیات نظامی خود را پیرامون تایوان متوقف کرده و به صورت مشترک در ثبات منطقه‌ای همکاری کند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha