• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062516088
  • خبرنگار : 50653

رئیس کل بازرسی استان اصفهان:

سازمان بازرسی حق ورود به سیستم دانشگاه آزاد را دارد

سازمان بازرسی حق ورود به سیستم دانشگاه آزاد را دارد

ایسنا/اصفهان رئیس کل بازرسی استان اصفهان، گفت: بعضا تصور می‌شود که سازمان بازرسی کل کشور نمی‌تواند به سیستم دانشگاه آزاد و موسسات غیرانتفاعی ورود پیدا کند، در حالی که در بند ۳ ماده ۵، سه مرتبه به دانشگاه آزاد و حق ورود سازمان بازرسی به دانشگاه آزاد اشاره شده است.  

حمید شاه محمدی، در آیین افتتاحیه دوره هفتم نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی استان اصفهان که امروز (یکشنبه ۲۵شهریورماه) در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بازرسی در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی در راستای دو وظیفه مهم تشکیل شده است. اجرای صحیح قوانین، وظیفه اول و درستی امور در دستگاه‌های اداری و سازمانی، وظیفه دوم است.

وی یادآور شد: بعضا تصور می‌شود که سازمان بازرسی کل کشور نمی‌تواند در سیستم دانشگاه آزاد و موسسات غیر انتفاعی ورود پیدا کند، در حالی که در بند ۳ ماده ۵، سه مرتبه به دانشگاه آزاد و حق ورود سازمان بازرسی به دانشگاه آزاد اشاره شده است. در واقع، هدف سازمان بازرسی، پرونده سازی برای افراد نیست، بلکه همیاری و همکاری با مدیران دستگاه در اجرای وظایف قانون است.

رئیس کل بازرسی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: هدف سازمان بازرسی، پرونده‌سازی برای افراد نیست، بلکه همیاری و همکاری با مدیران دستگاه در اجرای وظایف قانون است.

سپس در ادامه این برنامه، رضا مختاری، رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان، اظهار کرد: پایداری آموزش عالی در موسسات موضوعی مهم است. دانشگاه‌ها وظیفه دارند در حوزه تقسیم کار فعالیت داشته باشند تا بتوان در حوزه بهره‌وری محتوا تولید کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که دلسوزانه برای دانشجویان و هیئت علمی دانشگاه‌ها قدم برداریم، افزود: نظارت و سطح بندی موسسات با یکدیگر یکسان نیست و ما باید مشکلات را شناسایی کنیم. همچنین، هوشمندسازی برای سامانه‌ رصد و پایش یکی دیگر از برنامه‌های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عالی استان اصفهان است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: توانمندسازی عاملی است که در نظارت هنوز جایگاهی پیدا نکرده است. ما تمام بازدیدها را تا پایان سال برنامه‌ریزی کرده‌ایم. از جمله برنامه‌های آماده‌سازی در این زمینه می‌توان به سنجش وضعیت دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردمی و نقش دانشگاه‌ها در صنایع و تحول مردمی، همچنین آسیب شناسی ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و جامعه اشاره کرد. از این‌رو، برنامه راهبردی هر دانشگاه می‌تواند برنامه محور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha