• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403062516001
  • خبرنگار : 71442

در نشست خبری چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی مطرح شد

میثاق ببندیم سواد رسانه‌ای یک جریان دائمی در کشور شود

میثاق ببندیم سواد رسانه‌ای یک جریان دائمی در کشور شود

در نشست خبری چهارمین نشست ملی فعالان مجازی تاکید شد که باید میثاق ببندیم ماجرای سواد رسانه‌ای به یک جریان دائمی در کشور تبدیل شود سواد رسانه‌ای موضوعی است که رسانه‌ها در جامعه پیشرو در ایجاد تحول و توسعه آن هستند.

به گزارش ایسنا، نشست خبری چهارمین نشست ملی فعالان مجازی امروز یکشنبه ۲۵ شهریور با حضور سعید پورابوالقاسم - رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محسن بنی هاشمی - دبیر همایش سواد رسانه ای، یوسف خجیر - دبیر هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین و بهاره نصیری - در مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شد.

سعید پورابوالقاسم ـ رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای سواد فضای مجازی اصلی‌ترین ماموریت وزارت فرهنگ به ارشاد اسلامی در چند سال اخیر است.

او از برگزاری همایش سواد رسانه در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: این همایش با هدف ارتقای آگاهی رسانه‌ای و با حضور فعالان سواد رسانه‌ای روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان ماه برگزار خواهد شد.

پورابوالقاسم مهم‌ترین اصل و اساس نشست فعالان فضای مجازی در ۱۰ سال گذشته را ارتقای سواد رسانه‌ای دانست و گفت: ما دستورالعمل‌های ویژه‌ای داریم که بر روی این حوزه بیشتر کار کنیم؛ امسال این نشست را با کمک اساتید حوزه در سه محور «خلاقیت کودک و هوش مصنوعی»، «کودک، خانواده و فضای مجازی»، «خلاقیت نوآوری در فضای مجازی» و «هوش مصنوعی و فناوری» برگزار می‌کنیم.

میثاق ببندیم سواد رسانه‌ای یک جریان دائمی در کشور شود

در ادامه این نشست سید محسن بنی هاشمی ـ دبیر همایش سواد رسانه‌ای ـ با تاکید بر اینکه باید میثاق ببندیم ماجرای سواد رسانه‌ای را به یک جریان دائمی در کشور تبدیل کنیم، گفت: هیچ چیزی برای ما واضح‌تر از این نیست که سواد رسانه‌ای خود بخشی از رسانه است و رسانه‌ها صاحب این موضوع هستند، سواد رسانه‌ای موضوعی است که رسانه‌ها در جامعه پیشگام و پیش قدم در ایجاد تحول و توسعه آن هستند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در پایان یادآور شد: در همایش سواد رسانه‌ای چهار حوزه اساتید دانشگاه، فن سالاران، مخاطبان رسانه‌ها و رسانه‌ها توجه داریم، از گروهی از رسانه‌ها همیشه در این میان غافل می‌شویم، در برخی مطالعات صورت گرفته متوجه شدیم که سواد رسانه‌ای برخی اصحاب رسانه از مردم عادی کمتر است.

در ادامه این نشست یوسف خجیر، دبیر پنل هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین نشست فعالان رسانه‌ای فضای مجازی گفت: هوش مصنوعی در هفت دهه اخیر از پوسته اصلی خود خارج شده و وارد عرصه‌های گوناگون زندگی ما شده است، در نجوم، علوم پزشکی، آموزش، رسانه رشد هوش مصنوعی را می بینیم. ورود این تکنولوزی به عرصه‌های گوناگون زندگی اجتماعی این اهمیت را ایجاد کرده که یکی از پنل‌های این نشست به هوش مصنوعی اختصاص پیدا کند، امروزه هوش مصنوعی علاوه بر ویژگی‌های فنی به حوزه حکمرانی نیز ورود پیدا کرده است.

در ادامه این نشست بهاره نصیری ـ دبیر پنل کودک، خانواده و فضای مجازی ـ در نشست فعالان فضای مجازی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی باید برای خانواده‌ها یک اولویت باشد گفت: اگر سواد رسانه ای و خانواده را به عنوان یک پدیده اجتماعی در نظر بگیریم والدگری رسانه‌ای یکی از تحولات سبک زندگی در دوران دیجیتال سازی است. سواد رسانه‌ای و فضای مجازی باید برای خانواده‌ها یک اولویت باشد و در دستور کار خانواده‌ها قرار بگیرد. سواد رسانه‌ای باید قبل از آموزش رسمی وارد منازل شود و پدر و مادر به عنوان بازیگران اصلی و پیش برنده فرزندان به آن مجهز شوند. برگزاری این نشست بستری را برای ارتقای سواد رسانه‌ای مجازی خانواده‌ها فراهم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha