• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403062515587
  • خبرنگار : 71460

پیش‌پرده نخستین نمایش پرسپولیس و استقلال در آسیا

پیش‌پرده نخستین نمایش پرسپولیس و استقلال در آسیا

پرسپولیس در جده و استقلال در خانه امیدوار به شروع خوب در فصل جدید لیگ نخبگان آسیا هستند.

به گزارش ایسنا، پرسپولیس و استقلال دو نماینده ایران فردا دوشنبه در نخستین دیدارشان در لیگ نخبگان آسیا باید برابر الاهلی عربستان و الغرافه قطر قرار بگیرند.

الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران

پیش‌پرده نخستین نمایش پرسپولیس و استقلال در آسیا

الاهلی عربستان در ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. الاهلی عربستان پس از تساوی ناراحت کننده در ثانیه‌های پایانی مقابل النصر - جایی که یک گل به خودی دیرهنگام باعث شد سه امتیاز این دیدار برای تیم عربستانی از بین برود - به مصاف پرسپولیس خواهد رفت و به احتمال زیاد عبدالله اوتیف و المجهد را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

الاهلی که در حال حاضر در رده دهم جدول لیگ برتر عربستان قرار دارد، در سه بازی اخیر خود در لیگ یک تساوی، یک برد و یک باخت را به ثبت رسانده است. ورود ایوان تونی مهاجم سابق برنتفورد انگلیس باعث تقویت تیم شده است.

پرسپولیس که در حال حاضر در رده ششم لیگ برتر ایران قرار دارد، با هدایت خوان کارلوس گاریدو بدون شکست بوده است. این مسابقه فرصتی حیاتی برای پرسپولیس فراهم می‌کند که قدرت خود را به نمایش بگذارند.

ستاره‌های زیر ذره‌بین

ایوان تونی (الاهلی)

امضای ایوان تونی با باشگاه الاهلی عربستان موجی از شوک را در دنیای فوتبال ایجاد کرد. او در یورو ۲۰۲۴ برای تیم ملی انگلیس بازی کرد و کسی انتظار نداشت که راهی لیگ عربستان شود.

تونی که به خاطر حضور در برنتفورد؛ جایی که ۱۲۸ بازی انجام داد و ۶۷ گل در طول نزدیک به پنج سال به ثمر رساند، شناخته می‌شود، تصمیم گرفت با چالش جدید روبرو شود. توانایی زیاد او در زدن گل‌های مهم، تونی را به بازیکنی برجسته تبدیل کرده است. با حضور تونی، الاهلی به دنبال به چالش کشیدن تیم‌هایی مانند الهلال و النصر است. 

اوستون اورونوف (پرسپولیس)

اوستون اورونوف، هافبک ۲۳ ساله ازبکستانی در سال ۲۰۲۴ به پرسپولیس پیوست و توانایی‌هایش را نشان داد. انتظار می‌رود که حضور اورونوف در زمین نقش مهمی در این دیدار ایفا کند چون پرسپولیس قصد دارد از الاهلی عربستان امتیاز بگیرد.

اورونوف که اولین بازی خود را برای تیم ملی ازبکستان در سال ۲۰۱۹ انجام داد، سهم پررنگی در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فصل گذشته داشت. 

حقایق بازی

الاهلی در پنج بازی اخیر خود تنها در یک بازی پیروز شده است.

پرسپولیس از پنج بازی اخیر خود در سه بازی پیروز شده است.

تقابل‌های رودررو

تقابل: ۴ بازی

برد الاهلی: ۱ مسابقه

برد پرسپولیس: ۲ مسابقه

تساوی: ۱ مسابقه

استقلال ایران - الغرافه قطر

پیش‌پرده نخستین نمایش پرسپولیس و استقلال در آسیا

این دو تیم تاکنون ۲ بار با هم روبرو شده‌اند. آخرین دیدار دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در نخستین دیدار نیز استقلال پیروز شد. استقلال در اولین تقابلش با تیم قطری با نتیجه سه بر یک الغرافه قطر را شکست داد. فرهاد مجیدی در آن دیدار دو بار و پژمان منتظری گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

الغرافه با برتری برابر شباب الاهلی که سردار آزمون را در اختیار دارد توانست در پلی‌آف جواز حضور در لیگ نخبگان را به دست بیاورد. این تیم قطری با یک برد، دو مساوی و یک باخت در رده چهارم جدول رده بندی لیگ قطر قرار دارد.

بهترین عملکرد این تیم قطری در لیگ قهرمانان آسیا به ۲۰۱۰ برمی‌گردد که این تیم به یک چهارم نهایی راه یافت ولی در این مرحله برابر الهلال شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. 

ستاره های زیر ذره‌بین

خوسلو

مهاجم فصل قبل رئال‌مادرید  فصل بسیار خوبی را با رئال مادرید پشت سر گذاشت و با این تیم قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را به دست آورد. پیش‌بینی می‌شد که این مهاجم بلند قد در رئال مادرید بماند اما او تصمیم به جدایی گرفت و راهی الغرافه شد. فرجانی ساسی از تونس، فابریزیو دیاز از اروگوئه، سیدو سانو از سنگال، جانگ هیونگ سو از کره جنوبی، خوسلو از اسپانیا، فلورین کومان از رومانی، ماتیاس نانی از آرژانتین، یاسین براهیمی از الجزایر، جمال حمد از فلسطین و رودریگو مورنو از اسپانیا بازیکن خارجی الغرافه هستند ولی همه نگاه‌ها به خوسلو است؛ بازیکنی که روی توپ‌های بلند نیز توانایی زیادی دارد.

رامین رضاییان

رامین که با پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته حالا با سومین تیم ایرانی در بالاترین سطح باشگاهی در آسیا رقابت خواهد کرد. البته بازیکن ایرانی با الدحیل نیز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرد.

رضاییان فصل قبل عملکرد بسیار خوبی با سپاهان در آسیا داشت و این تیم به لطف گل‌های او از گروهش صعود کرد. رامین رضاییان چه از نظر دفاعی و چه هجومی بازیکن مهمی در این فصل برای استقلال خواهد بود چرا که تجربه بالایی از بازی در این سطح دارد. رضاییان فصل قبل در ۷ بازی توانست ۵ گل برای سپاهان در آسیا به ثمر برساند.

تقابل‌های رودررو

تقابل: ۲ بازی

برد استقلال : ۱ مسابقه

برد الغرافه : -

تساوی: ۱ مسابقه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha