• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062515519
  • خبرنگار : 50163

امدادگران زنجانی دوره جست‌وجو و نجات در آوار را سپری کردند

امدادگران زنجانی دوره جست‌وجو و نجات در آوار را سپری کردند

ایسنا/زنجان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: دوره جست‌وجو و نجات در آوار (ساختمان‌های فروریخته) ویژه نجاتگران برگزیده هلال‌ احمر این استان پس از سه روز پایان یافت.

داود مهرگان امروز (۲۵ شهریور ماه) اظهار کرد: دوره تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار (ساختمان‌های فروریخته) با حضور ۳۰ نفر از نجات‌گران مرد هلال‌ احمر استان با هدف ارتقای سطح آموزشی، مهارتی و به‌روزرسانی دانش امدادی نجاتگران استان برگزار شد.

وی بیان کرد: با توجه به حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله که در دهه اخیر با آن مواجه شدیم، هلال‌ احمر کشور و به تبع آن استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های دقیق و برگزاری دوره‌های مربوط، در حال افزایش آمادگی خود در برابر پاسخگویی به این مخاطرات است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه این دوره پس از ۱۰ سال در زنجان برگزار شد، گفت: هلال‌ احمر استان با هدف ارتقای توان علمی و عملی امدادگران و ایمنی و ارزیابی مدیریت صحنه حادثه و همچنین آشنایی امدادگران با تجهیزات آواربرداری اقدام به برگزاری دوره آموزشی تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار کرد.

مهرگان ادامه داد: اصول جست‌وجو و نجات در آوار،‌ روش‌های برش و بالا کشیدن اجسام سنگین، شمعک‌زنی و تثبیت آوار، زنده‌یابی با دستگاه‌های زنده‌یاب، آشنایی با انواع گره طناب از جمله مواردی است که کارآموزان و امدادگران به‌صورت تئوری و عملی در این دوره ارائه شد.

وی بیان کرد: تست بدنی و تنفسی در تونل‌ها، فضاهای تنگ و گربه‌رو، شمعک‌زنی و شمعک‌چینی، جابه‌جایی اجسام سنگین با ست پنوماتیک، پیش آزمون، فنون خاص جست‌وجو و نجات در آوار و طرح چالش‌ها، از برنامه‌های اجرایی این دوره بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان گفت: فراگیران پس از تکمیل دوره در قالب تیم‌های تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار در جمعیت هلال‌ احمر استان با هدف پاسخگویی به حوادث سازماندهی و به‌کارگیری خواهند شد.

مهرگان افزود: آموزش عملی بهره‌مندی هرچه بهتر از سازه‌های مصنوعی آوار در مرکز آموزش تخصصی شهر کوهین استان قزوین برگزار و نجاتگران زنجان با حضور در آخرین روز این دوره در از مسیرهای گربه‌رو و تونل آشنا و از آموزش‌های کاربردی و عملیاتی برخوردار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha