• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062515495
  • خبرنگار : 30147

مدیر فنی شرکت آب و فاضلاب:

تربت‌حیدریه ۸۰۰۰ مترمکعب کمبود مخزن ذخیره آب دارد

تربت‌حیدریه ۸۰۰۰ مترمکعب کمبود مخزن ذخیره آب دارد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر فنی شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: به جز مخازن در حال ساختی که داریم هنوز نیازمند ۸۰۰۰ مترمکعب مخزن دیگر هستیم.

محمود اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا در خصوص مخزن ذخیره آب  ۵۰۰۰ مترمکعبی قندشتن گفت: این مخزن در کنار مخزن قدیمی ۲۰۰۰ مترمکعبی که در سال ۸۹ ساخته شده با مبلغ ۱۲ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی پیشرفت فیزیکی مخزن ذخیره آب  ۵۰۰۰ مترمکعبی قندشتن را حدود ۷۵ درصد اعلام کرد و افزود: پس از ساخت این مخزن که تا دی‌ماه امسال به اتمام خواهد رسید خیابان‌های منصوریه، خرداد، ابریشم و قسمتی از خیابان قرنی تا منطقه صدف را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر فنی شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: زیر پوشش قرار گرفتن منطقه ده پائین که قبلاً به صورت روستا بود با حدود ۲۰۰۰ مشترک یکی از دلیل‌هایی بود تا جانمایی مخزن را در این منطقه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه این مخزن از چاه‌های منطقه ابرود و اسفیوخ و چند چاه دیگر آبدار می‌شود، تصریح کرد: این مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی ۲۰ درصد از جمعیت ۱۶۰ هزارنفری شهرستان تربت‌حیدریه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اسماعیلی اظهار کرد: گرچه یکی از مشکلات آب و فاضلاب شهرستان در فصل تابستان کمبود آب است، اما با احداث این مخزن ضمن متعادل کردن فشار آب، اتفاقات کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۸ هزار مترمکعب در تربت‌حیدریه مخزن داریم، افزود: با بهره‌برداری از مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی ظرفیت به ۴۲ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت.

مدیر فنی شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه با بیان اینکه به جز این میزان همچنان ۸۰۰۰ مترمکعب دیگر کمبود مخزن داریم، تصریح کرد: یک مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی در منطقه باهنر پیش‌بینی شده که در صورت تزریق اعتبارات عملیات آن آغاز می‌شود، همچنین مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی دیگر مقابل کارخانه کاشی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این دو مخزن مشکل ذخیره‌سازی آب رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: گرچه در حال حاضر به ازای هر مشترک نیم مترمکعب ذخیره داریم، اما با مخازنی که احداث شود این میزان به ۷ دهم برای هر مشترک خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha