• یکشنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۴:۲۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403062515295
  • خبرنگار : 71614

مدیرعامل باغ کتاب تهران:

باغ کتاب، خانه اهالی فرهنگ و هنر است / برپایی نمایشگاه عکاسان سینما

باغ کتاب، خانه اهالی فرهنگ و هنر است / برپایی نمایشگاه عکاسان سینما

به مناسبت روز ملی سینما، نمایشگاه «برداشت دوم» با نمایش آثار عکاسان سینمای ایران در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

محمدحسن سعادت هندی، مدیرعامل باغ کتاب تهران در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام برپایی نمایشگاه «برداشت دوم» گفت: این نمایشگاه در خیالستان باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. در برنامه‌ریزی‌های اخیر سعی کردیم از ظرفیت این بخش بیشتر استفاده کنیم. بدین‌ترتیب، اولین گالری ویدئویی با نمایشگاه عکس "برداشت دوم" در خیالستان، افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: خیالستان باغ کتاب به دلیل اینکه گذرگاه اصلی عبور مخاطبان است، فضای بسیار مناسبی برای فرهنگسازی و نمایش آثار هنری است. به همین دلیل، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم استفاده بهینه‌تری از این فضا داشته باشیم و متناسب با مناسبت‌های تقویمی در این محل، برنامه‌های مختلفی را اجرایی کنیم و به صورت ادواری نمایشگاه‌های مناسبتی را در معرض دید عموم قرار دهیم.

مدیرعامل باغ کتاب تهران بررسی نقاط قوت و ضعف مجموعه باغ کتاب تهران را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این مدت نقاط قوت و ضعف مجموعه را بررسی کردیم و سعی داشتیم مواردی که فوریت داشت را با سرعت بیشتری به انجام برسانیم. قطعا این موضوع کار شبانه‌روزی و تلاش همکاران مجموعه را در پی داشت و برای موارد زیادی تاکنون بررسی و برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین به مطالبات مراجعان از این مجموعه اشاره کرد و گفت: از جمله مطالبات مردم از مجموعه باغ کتاب، پر شدن قفسه‌های داخل سروستان با کتاب‌های متنوع بود که در این خصوص با بررسی‌های انجام شده و شناسایی نیاز مخاطبان، ۱۷ هزار عنوان کتاب در فاز اول وارد مجموعه شد و در فاز بعدی در نظر داریم این ظرفیت را افزایش دهیم؛ چراکه مخاطبی که به مجموعه باغ کتاب مراجعه می‌کند قطعا اولین مواجهه را با کتاب دارد و باید نیازش را برطرف کنیم.

سعادت هندی همچنین از برگزاری رویدادهایی با محوریت کتاب خبر داد و بیان کرد: در تلاش هستیم برنامه‌های پراکنده با موضوع کتاب را به صورت مرتب و دوره‌ای با حضور نویسندگان و مترجمان مطرح کشور برگزار کنیم. از تمامی اهالی فرهنگ و هنر دعوت می‌کنم ما را در این امر مهم یاری دهند؛ چراکه باغ کتاب تهران خانه اهالی فرهنگ و هنر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha