• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062415259
  • خبرنگار : 50549

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره ) مطرح کرد

پیش بینی حضور ۳۰۰ هزار شرکت کننده در جشنواره «باران وحی» سال ۱۴۰۴

پیش بینی حضور ۳۰۰ هزار شرکت کننده در جشنواره «باران وحی» سال ۱۴۰۴

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی( ره ) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی  انجام شده انتظار می‌رود ۳۰۰هزار نفر با ارسال ۴۰۰هزار اثر در جشنواره قرآنی «باران وحی» سال آینده شرکت کنند.

سید مرتضی بختیاری، ۲۴ شهریور در  اختتامیه ششمین جشنواره ملی «باران وحی» در مجتمع شهدای سلامت مشهد اظهار کرد: جشنواره «باران وحی» برای ما یک سند افتخاری است و ما افتخار می‌کنیم که در خدمت شما شرکت کنندگان در این جشنواره هستیم.

وی گفت: رشد تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل تقدیر است، این جشنواره را از ۱۰ هزار نفرآغاز کردیم و اکنون به سی و دو هزار نفر رسیده‌ایم.

بختیاری عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی برای سال آینده انتظار می‌رود۳۰۰ هزار نفر با ارسال ۴۰۰هزار اثر در جشنواره آینده شرکت کنند، ضمن اینکه حمایت بیشتر از نوجوانان در این راستا مورد تأکید ما است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ( ره)، ضمن تشکر از کلیه نهادها و سازمان‌های مرتبط با فعالیت‌های قرآنی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف، بر توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

پیش بینی حضور ۳۰۰ هزار شرکت کننده در جشنواره «باران وحی» سال ۱۴۰۴

۱۲۰ هزار اثر قرآنی  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد

در ادامه حجت الاسلام علی جعفری، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد:  جشنواره  «باران وحی»در  ۱۵ رشته شامل حفظ تخصصی قرآن، تحقیق، ترتیل، صحیح خوانی و صحت قرائت نماز، فهم قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، دعاخوانی، اذان، نقاشی، خوشنویسی، قصه گویی و حفظ عمومی قرآن مجید برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را  ترویج فرهنگ اسلامی و تقویت آموزه‌های دینی در میان جامعه برشمرد و گفت: امسال این دوره از مسابقات قرآن کریم با عنوان "باران وحی" به شکلی گسترده و بر اساس آموزه‌های قرآنی و معارف دینی، با استقبال خوبی مواجه بود و ۱۲۰ هزار اثر قرآنی از سوی شرکت‌کنندگان به دبیرخانه جشنواره رسید.

جعفری گفت : این مسابقات در ۱۵ رشته مختلف شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، اذان، دعاخوانی، حداحی، صحت قرائت نماز، سبد مفاهیم شامل فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، نقاشی، خوش‌نویسی و قصه‌گویی. همچنین، تقسیم‌بندی شده بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه  رقابت‌ها در سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد گفت: پس از داوری‌های انجام شده در تابستان سال جاری، ۸۰۰ اثر به مرحله کشوری راه یافت و از این تعداد، ۳۰۴ اثر به‌عنوان برگزیده شناخته شدند. جوایز برگزیدگان نیز بین ۵ تا ۳۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

جعفری افزود: ارزیابی کیفیت آثار نشان می‌دهد که بیشترین تعداد برگزیده‌ها از نظر کیفی در استان‌های اردبیل، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی انتخاب شده‌اند، در حالی که از نظر کمی، استان‌های تهران، یزد و سمنان بیشترین آمار شرکت را داشته‌اند. به‌ویژه خراسان رضوی با ۲۴ نفر برگزیده از این نظر وضعیت خوبی دارد.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره اظهار کرد: توانمندسازی قرآن‌آموزان، ارتقای دانش قرآنی در میان مخاطبان و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس از طریق رقابت سالم از اهداف جشنواره است و برگزیدگان مسابقات به عنوان مربی قرآن در کلاس‌های آموزش قرآن مورد استفاده قرار خواهند گرفت و در صورت نیاز به کلاس‌های تخصصی، هزینه‌های آن نیز توسط کمیته امداد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha