• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062415203
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر دهکده گردشگری دربند سرعین:

پل معلق ورگه سران سرعین توسعه می‌یابد

پل معلق ورگه سران سرعین توسعه می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر دهکده گردشگری دربند سرعین گفت: پل معلق ورگه سران سرعین طی سال آتی توسعه یافته و اولین پل صخره‌ای ایران، زیپ لاین، دوچرخه هوایی، تاب دره‌ای و رستوران معلق مجهز به کنترل از راه دور در آن احداث می‌شود.

حسین عباسی نیا ۲۴ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل ترافیک پیش آمده در مسیر پل طی روزهای اخیر به علت حجم زیاد ورود گردشگر به سرعین و پل معلق ورگه سران، خواستار احداث راه جدید « اوجور» جهت جلوگیری از این مشکل شد.

وی افزود: پل معلق ورگه سران در ۲۱ مرداد سالجاری به صورت رسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افتتاح شد  و این پل تجربه جدیدی از حس وحشت آفرینی را برای گردشگران ایجاد می‌کند.

عباسی نیا ادامه داد: این پل در فاز توسعه‌ای خود برای سال آتی، پروژه‌های متعددی همچون احداث اولین پل صخره‌ای ایران، زیپ لاین، دوچرخه هوایی، تاب دره‌ای و رستوران معلق خانوادگی مجهز به کنترل از راه دور را شاهد خواهد بود.

وی گفت: در اجرای این مجتمع همکاری فرماندار سرعین، بخشداری، دهیاری، شورای روستا و همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی مهندس بدری و دکتر بیوته مؤثر بوده است.

عباسی نیا اضافه کرد: غارهای باستانی موجود در این مجموعه ظرفیت خوبی برای گردشگری است و در این زمینه خود را متعهد به رعایت آیین نامه و حساسیت های میراث فرهنگی استان اردبیل می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ۴ درصد از مردم ایران از پل‌های معلق استفاده کرده‌اند، افزود: بزرگترین شهر بازی روباز کشور در جوار پل احداث خواهد شد.

مدیرعامل دهکده گردشگری دربند سرعین یکی از جاذبه‌های پل معلق را وحشت آفرینی آن توصیف کرد و گفت: در هنگام پیاده‌روی گردشگران از روی این پل صدای شکسته شدن آن شنیده می‌شود.

عباسی نیا اظهار کرد: در ساخت پل معلق ورگه سران و استفاده از آن، حفظ طبیعت و محیط زیست و تاریخ منطقه در اولویت بوده است و ما خود را به ایجاد خلاقیت و ابتکار در اجرای پروژه هایمان بر اساس حفظ امنیت، اخذ مجوزهای مربوطه و استاندارد لازم موظف می‌دانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha