• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403062415029
  • منبع : روابط عمومی برنامه

برپایی نمایشگاه «قاعده فرگشت» همزمان با اکران فیلمی به همین نام

برپایی نمایشگاه «قاعده فرگشت» همزمان با اکران فیلمی به همین نام

نمایشگاه پژوهشی گروهی «قاعده فرگشت» از ۲۵ تا ۳۰ شهریورماه در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. همزمان با برپایی این نمایشگاه فیلم مستند «قاعده فرگشت» در سینما تک خانه هنرمندان اکران می شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این رویداد، مولود عظیم پور، تهیه‌کننده رویداد پژوهشی «قاعده فرگشت» گفت: با توجه به این که سال‌هاست به عنوان نمایشگاه گردان و فعال هنری در برگزاری رویدادهای هنری متعددی نقش و سهم دارم، زمانی که با ایده فیلم مستند قاعده فرگشت از سوی وحید امکانی مواجه شدم، تصمیم گرفتم از این پروژه پژوهشی حمایت کنم.

او افزود: همزمان با تولید فیلم مستند قاعده فرگشت، آثار این نمایشگاه نیز خلق شده اند و نقاشان حاضر در این مستند درباره مباحث هنری دیدگاه شان را بیان می‌کنند و ویژگی این مستند به این شکل است که در فضای شخصی آتلیه هنرمندان فیلمبرداری شده است.

به گفته عظیم‌پور در این نمایشگاه آثار نقاشی علی رضا آدم بکان، سعید امکانی، عیسی جباری، وحید چمانی، علی رضا چلیپا، علی گل باز و حامد صدر ارحامی به نمایش در می‌آید و در فیلم مستند نیز این هنرمندان حضور خواهند داشت.

او افزود: در نمایشگاه قاعده فرگشت هفت نقاشی از هفت نقاش به نمایش در می آیند و هر هنرمند به فراخور تکنیکی که دارد آثارش را خلق کرده است.

 وحید امکانی کارگردان فیلم مستند قاعده فرگشت گفت: در این مستند با محوریت هنر برای هنر و به دور از هر گونه اضافه گویی به چرایی خلق آثار هر نقاش پرداخته شده است. و با ساخت این مستند تلاش کرده ام رویکردهای اجتماعی، فلسفی، تاریخی، مباحث کلی و مفاهیم بنیادین پژوهش هنر را نسبت به آثار هنرمند و زیست هنریشان را به نمایش بگذارم.

وحید امکانی افزود: انتخاب هر نقاش به اقتضای سبک تکنیک و مهم تر از همه نگرش هنرمندان  نسبت به خلق اثر و دغدغه های اجتماعی شان صورت گرفته است.

او درباره چرایی ساخت این فیلم مستند گفت: طرح این مستند را سال ها پیش نوشته ام و در گذر زمان بارها روی آن بازنگری کرده ام و بعد از گذران موارد مطالعاتی با تهیه کنندگان مختلفی برای ساخت آن وارد گفت وگو شدم اما نتیجه ای دربر نداشت چرا که انتخاب تهیه کننده می بایست با زیست خود نقاشان همسو می شد و به عبارتی خود تهیه کننده باید نقاش یا دست کم در حوزه هنر های تجسمی فعال بود. بلاخره چون خانم مولود عظیم پور نقاش و فعال هنری، دارای درک خوبی از فضای هنر بود، با هم برای ساخت این مستند به نتیجه رسیدیم.

امکانی ادامه داد: این فرگشت و تکامل جز به جز تاریخ و پدیده تاثیر گذار هنر نقاشی در زندگی ما بوده هست و خواهد بود همین دلیل برای انتخاب اسم فیلم هم کافی بود، قاعده فرگشت چیزی جز تکامل هنر برای زیستن برای جاودانگی نیست. نجات بشریت در گرو دانش و تکمیل فرایند هنر است چرا که تنها هنر برای ما رویای قابل لمسی می سازد که می توان دید.          

فیلم مستند «قاعده فرگشت» به کارگردانی وحید امکانی و مهدی بازیار و به تهیه‌کنندگی مولود عظیم پور، با حضور هنرمندان علی رضا آدم بکان، سعید امکانی، عیسی جباری، وحید چمانی، علی رضا چلیپا، علی گل  باز و حامد صدر ارحامی ساخته شده است.

نمایشگاه گروهی قاعده فرگشت ساعت ۱۶ روز ۲۵ شهریورماه در گالری افتتاح می شود.

همچنین فیلم مستند قاعده فرگشت ساعت ۱۸ روز ۲۵ شهریورماه در سینما تک خانه هنرمندان ایران اکران می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha