• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403062414907
  • خبرنگار : 71603

زیرپا گذاشتن حقوق دانشجویان فلسطینی توسط دانشگاه رژیم صهیونیستی

زیرپا گذاشتن حقوق دانشجویان فلسطینی توسط دانشگاه رژیم صهیونیستی

دانشگاهی در رژیم صهیونیستی که حدود نیمی از دانشجویان آن فلسطینی هستند، در اقدامی هماهنگ شده اجازه ثبت نام دانشجویان فلسطینی در انتخابات اتحادیه دانشجویی را نداد.

به گزارش ایسنا به نقل از ردیت، اخیرا، دانشجویانی از جناح های مختلف سیاسی وارد دفتر اتحادیه دانشجویان در دانشگاه حیفا شدند. آنها آنجا بودند تا نامزدی خود را برای انتخابات آتی دانشگاه ارائه دهند. فرآیند ثبت نام دانشجویان به این نحو است که باید همه آزاد به ثبت نام باشند؛ اما تنها تعداد انگشت شماری از دانشجویان مجاز به ثبت نام شدند.

گفته شد با گذشت ۳ ساعت پس از ثبت نام، درب اتحادیه به روی دانشجویان بسته شد و جمعیت دانشجویانی که هنوز بیرون دفتر منتظر بودند تا نامزدی خود را اعلام کنند، فریاد زده و اعتراض کردند. 

اما این فقط داستان یک انتخابات دانشجویی فاسد نیست. اینچنین به نظر می‌رسد که این یک برنامه هماهنگ شده برای دور نگه داشتن فلسطینی‌ها بوده است - که علیرغم اینکه حدود ۵۰ درصد از بدنه دانشجویی دانشگاه حیفا را تشکیل می‌دهند، اصلاً در اعضای اتحادیه فعلی نماینده ای ندارند. 

یکی از دانشجویان در این خصوص گفت: تعدادی از دانشجویان فلسطینی برای فرآیند ثبت نام که تنها چند دقیقه طول میکشد، در خانه یک ساعت زمان صرف کردند و برای ثبت نام نهایی وارد دانشگاه شدند و مدت زمانی طولانی جلوی درب اتحادیه منتظر ماندند اما در نهایت درب اتحادیه به روی آنان بسته شد. 

وی ادامه داد: در هر انتخاباتی در جهان، اگر قبل از موعد مقرر وارد محل انتخابات شوید، حق رای یا شرکت دارید. در اینجا از ثبت نام ما خودداری کردند و نیروهای امنیتی را آوردند تا ما را از ساختمان خارج کنند.

این دانشجوی عرب زبان افزود: مسئله از امروز شروع نشده است. آنها می‌دانند که دانشجویان عرب تقریباً نیمی از دانشجویان را تشکیل می‌دهند و بیش از نیمی از واجدین شرایط رای دادن هستند زیرا اکثر دانشجویان عرب حق عضویت را به اتحادیه می‌پردازند.

ساوسان ظاهر، وکیل مدنی و حقوق بشر فلسطینی، در نامه ای به رئیس دانشگاه و کمیته انتخابات اتحادیه، خواستار بازگشایی روند ثبت نام و برگزاری انتخابات بر اساس قانون و تحت نظارت خارجی شد. دانشگاه نیز پاسخ داد که اتحادیه یک سازمان مستقل است که پاسخگوی آنها نیست. کمیته انتخابات اتحادیه نیز ابتدا پیام های ظاهر را نادیده گرفت و در نهایت فقط اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است. 

ظاهر توضیح داد: «این تلاشی است برای ربودن قانون اساسی و حق قانونی دانشجویان برای کاندیداتوری که با عدم شفافیت کامل و امتناع از ارائه هرگونه جزئیات در مورد انتخابات به دانشجویان مواجه شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha