• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403062414823
  • خبرنگار : 71552

در مجمع سالانه فدراسیون ژیمناستیک چه گذشت؟

در مجمع سالانه فدراسیون ژیمناستیک چه گذشت؟

مجمع عمومی سالانه فدراسیون ژیمناستیک امروز(۲۴ شهریور) برگزار شد. در این مجمع محمدشروین اسبقیان به عنوان رئیس مجمع، مهین فرهادی‌زاد به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک حضور داشتند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه در مورد حسابرسی فدراسیون در سال‌های اخیر توضیحاتی ارائه شد و حسابرس مواردی را ارائه کرد که برخی از موارد در ادامه آمده است.

حسابرس در این جلسه گفت: پیش نویس حسابرسی سال ۱۴۰۰ را ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ دادیم. پیگیر اسناد و مدارک بودیم. نهادهای نظارتی هم ورود کرده بودند. مستندات را دو یا سه بار بررسی کردیم. کلی از اسناد نبود و با مکاتبه برخی از اسناد را گرفتیم. ما سال ۱۴۰۲ حسابرسی ۱۴۰۰ را انجام دادیم. ما با خانم درگاهی جلسه‌ای گذاشتیم و صحبت کردیم. سند نمی‌توانستند بزنند و ما سند آن‌ها را در سال ۱۴۰۱ آوردیم. حسابرسی یک سال طول کشید و در آن زمان سندی برای برخی هم وجود نداشت.

زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون نیز گفت: در مورد فقدان مدارک باید آن را تایید کنم. بعد از من هم مدارک برون مرزی گم شد. در دوره من ادعا می‌شود که برخی از مدارک نیست که البته بعد حضور من هم گفته می‌شود برخی از مدارک وجود ندارد. برای ما از طریق نهادهای نظارتی خواستند پرونده‌ای بسازند اما نتوانستند. در مالی فدراسیون هیچ مدارکی پیدا نشد و مقارن با زمانی بود که داشتند برای ما پرونده سازی می‌کردند. بله سند گم شده هدف‌دار هم گم شده است.

حسابرس ادامه داد: پاسخ برخی از تاییدیه‌ها از وزارت و بانک‌ها حاصل نشده است. اسناد برخی از دریافتی‌ها و اسناد برخی از خریدنی‌ها ثبت نشده است. مبالغ ارزی در فدراسیون وجود داشته اما اسناد هزینه کرد وجود ندارد. پرداختنی‌ها به شرکت توسعه وجود دارد که تاکنون پرداخت نشده است. در نهایت باید بگویم که اظهار نظر در مورد حسابرسی امکان پذیر به طور کامل نیست.

درگاهی در مورد این موارد گفت: در مورد وکیل فدراسیون باید بگویم با سند و مدرک به دیوان داده شد. وکیل ما قانونی بوده است. ۸۶۰ میلیون که برای کلاس‌های آنلاین گفتید ما اولین فدراسیونی بودیم که به کمک این عزیز کلاس آنلاین برگزار کردیم. این مبلغ با مصوبه هیات رئیسه به تعهد خود عمل کردیم. آیپد و وسایلی وجود داشت که از قبل دوره من دست کارمندها بود که ما درخواست دادیم تحویل دهند و اسناد آن هم وجود دارد.

حسابرس گفت: یک توضیح کلی بدهم. ما در سمت‌های‌مان امانتدار فدراسیون هستیم. زمانی که امانتداریم باید استاد هم باشد. اگر گم شود باید پیدا کنیم. الان اعلام می‌کنم هر مدرکی از سال ۱۴۰۰ وجود دارد در اختیار ما بگذارند. سال ۱۴۰۱ هم همین شکل است. برای این که با یک گزارش خوب مواجه باشیم پیگیری شود و مواردی که در سال ۱۴۰۰ هست و قابل رفع است در اختیار بگذارید همچنین برای ۱۴۰۱ و به بعد.

اسبقیان گفت: گزارش حسابرسی خیلی حساس است. من حرفه‌ای بودن حسابرس را تایید می‌کنم. از درگاهی خواهش می‌کنم که اگر مدارکی باید می‌داده و نداده به وزارت گزارش دهد تا ما پیگری کنیم. خزانه‌دار هم باید همکاری لازم را داشته باشد و اگر گیر و پیچ‌هایی وجود دارد بررسی شود. گزارش حسابرسی گزارش مطلوبی نیست و نمی‌شود از آن گدشت. باید تکلیف بیت‌المال مشخص شود. من به دفاع از اعضای مجمع می‌خواهم بگویم هر چیزی که مجمع تایید کند که مورد قبول واقع نمی‌شود. در شوراهای شهر چقدر تخلف کردند و بعد احضار و جریمه شدند.

اسبقیان در ادامه گفت: برای دفاع از مجمع باید حسابرسی مکتوب شود. اگر کسی قصور هم کرده باید پاسخگو باشد. در هر صورت باید مصوبه بگیریم و تکلیف این حسابرسی را در دو سه ماه تعیین تکلیف شود. هر جایی هم نشد ما هستیم و اگر کسی قرار است پاسخگو باشد دعوت کنیم تا پاسخگو شود. گزارش حسابرسی باید بماند تا تعیین تکلیف شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: باید مواردی که حسابرس می‌خواهد در اختیارش قرار بگیرد. باید اسناد با واقعیت منطبق باشد. اگر جایی وزارت ورزش استعلام ندادند به ما بگویید تا مشکل حرف شود.

فرهادی زاد نیز گفت: در مورد پولشویی هم اگر کسی معرفی نشده باید به امور قضایی و دارایی معرفی شود و مشکل حل شود.

حسابرس گفت: برای ۱۴۰۳ می‌گویند معرفی شده است و باید سند را بررسی کنم اما هنوز برای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اتفاق نیفتاده است. من از همین امروز آمادگی دارم که اسناد را تحویل بگیرم و مشکلات حل شود.

خزانه دار فدراسیون نیز گفت: زمانی که این پیش نویس به دست ما رسید (یک ماه قبل) دو مساله وجود داشت. رئیس و خزانه دار وقت امضا نکردند و تنها دبیر و کارشناس خبره امضا کردند. مواردی که در گزارش ۱۴۰۰ وجود داشت از گزارش ۱۴۰۱ حذف شده بود و دلیل آن مشخص نیست. مواردی داشتیم مثل همین موارد ارزی و در گزارش ۱۴۰۰ ارائه شد اما در گزارش ۱۴۰۱ حذف شده است. ارزها نیستند و اسنادی هم که کجا هزینه شده‌اند وجود ندارد. در مورد آقایان حدادی و احمدی ارزهایی خریداری شده و به حساب منظور شده پیش نویس وجود دارد اما به امضا نرسیده است. این دو نفر حتی حاضر به حضور در مجمع و امضای صورت‌های مالی نشدند. این‌ها برای من مساله‌ساز شده است.

اسبقیان گفت: اکنون بحث در مورد گزارش ۱۴۰۰ است و برای ۱۴۰۱ باید بررسی شود. حسابرس اعلام کرد که حاضر است مشکلات حل شود. هر موردی که مربوط به وزارت باشد ما حاضر به کمک هستیم.

حسابرس گفت: ما پیش نویس مکتوب سال ۱۴۰۱ را خواستیم. قطعا در گزارش نهایی در مورد ۱۴۰۰ هر چه حل شده باشد که هیچ و هر کدام حل نشده باشد به سال ۱۴۰۱ وارد می‌شود. طبق حسابرسی و استاندارها انجام می‌دهیم. برای ما x و y فرقی ندارد. هدف ما این است که یک گزارش مطلوب و مورد پسند فدراسیون انجام دهیم و مشکل حل شود. ما کاری به افراد نداریم. طبق اصول مستندات می‌خواهیم و اگر ندهند اظهارنظر می‌کنیم. برای ۱۴۰۱ زمانی را مشخص کنید و سر آن مکاتبه خواهم کرد و گزارش هم ارائه می‌کنم اما دوست دارم تعامل وجود داشته باشد و بایگانی فدراسیون درست شود. باید اسناد و مدارک ارائه شود.

دبیر مجمع در ادامه این مجمع مصوبه عملیاتی سال ۱۴۰۳ را به رای گذاشت که اعضا رای دادند.

دبیر فدراسیون برای خرید خودروی ایرانی از اعضای مجمع رای خواست و گفت: یک خودرو برای سال ۹۰ فدراسیون داشت که سال گذشته طوری تصادف کرده که فقط یک در آن عوض نشده و این هم کارشناس اعلام کرده است. ما ماشین مسافرتی نداشتیم و برای سفر استانی نیاز به ماشین داریم تا هزینه‌ها را کاهش دهیم. مصوبه آن را خواستیم بگیریم که پیشتر از برخی گرفتیم و اینجا هم می‌خواهیم از روسا مصوبه بگیریم که یک خودوری ایرانی برای سفرهای استانی خریداری شود تا هزینه کاهش یابد.

در این‌مجمع اعضای هیات رئیسه هم با رای‌گیری انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha