• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403062414697
  • خبرنگار : 50975

استاندار چهارمحال و بختیاری:

سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند

سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند و استفاده از نیروهای مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های زیست محیطی را باز کند.

غلامعلی حیدری امروز ۲۴ شهریورماه در دومین همایش ملی«پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت» با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج)، اظهار کرد: همواره حفظ و تقویت محیط‌زیست از توصیه‌های مکرر قرآن کریم است و بزرگان در احادیث به اهمیت حفاظت از محیط زیست و کاشت درخت اهتمام ورزیده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری همایش ملی و ارزشمند «پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت»، گفت: اهمیت حفاظت از محیط زیست به اندازه‌ای است که مقام معظم رهبری محیط زیست را مربوط به دولت‌ها نمی‌داند، بلکه مساله‌ای درازمدت و ملی است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ محیط زیست و پیشبرد اهداف این مجموعه ارزشمند، فرهنگ‌سازی است.

حیدری با اشاره به اینکه حفظ تنوع گونه‌ها و پوشش گیاهی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: پیوند محیط زیست و دانشگاه در جهت فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه حفظ گونه‌های حیات وحش ضروری است، گفت: زمانی‌که برف سنگینی بارید،حیات وحش فراموش نشد و یکی از مهم‌ترین مصوبات در آن زمان، غذارسانی به مناطق تنگ صیاد و شیدا بود که توسط بالگرد انجام شد، در حقیقت اگر امدادرسانی در آن زمان صورت نمی‌گرفت، تعداد قابل توجهی حیات وحش از دست می‌رفت.

حیدری با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مهم محیط زیستی کمک و حمایت از نیروهای محیط‌بان است، گفت: لازم است صیانت از محیط‌بانان فداکار در صدر اقدامات قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: حفظ و مراقبت از گونه‌های گیاهی و جانوری با اطلاع‌رسانی و کمک از ظرفیت مردم، میسر است.

حیدری خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد ظرفیت خوبی برای حفاظت از محیط زیست هستند و استفاده از نیروهای مردمی و سمن‌ها می‌تواند بسیاری از گره‌های زیست محیطی را باز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha