• پنجشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403062213768
  • خبرنگار : 71625

ببینید/ ترکیب آرش گوران و ارکستر سمفونیک تهران چگونه است؟

ببینید/ ترکیب آرش گوران و ارکستر سمفونیک تهران چگونه است؟
عکس‌ها از رها احمدی

اگر بخواهیم از مطرح‌ترین رهبران ارکستر ایران نام ببریم، شاید تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نرسد، اما می‌توان گفت یکی از آنها «آرش گوران» است که قرار است در شب‌های پایانی تابستان ارکستر سمفونیک تهران را به یک «جشن مکرر» دعوت کند.

​​​​​​به گزارش ایسنا، آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران به خردادماه برمی‌گردد که البته با بی‌نظمی‌هایی هم همراه بود. اما حالا اجرایی جدید از این ارکستر در راه است.

ارکستر سمفونیک تهران قرار است ۲۹ و ۳۰ شهریور درحالی که تعداد زیادی از اخراجی‌های آن بازگشته‌اند، به رهبری آرش گوران روی صحنه تالار وحدت برود که باتوجه به آنچه از تمرینات آنها برمی‌آید می‌توان انتظار نتیجه‌ای مثبت را داشت.

ببینید/ ترکیب آرش گوران و ارکستر سمفونیک تهران چگونه است؟

بنابر مشاهدات خبرنگار موسیقی ایسنا، گوران طی تمرینات خود با ارکستر سمفونیک تهران رویه‌ای دقیق و نکته‌سنج داشت و البته که در برقراری ارتباط با نوازندگان هم موفق بود.

گوران طی تمرینات خود با ارکستر سمفونیک تهران، تا زمانی که از صدادهی ارکستر رضایت خاطر کسب‌ نمی‌کرد، بارها و بارها بخشی از یک قطعه را تکرار می‌کرد و به هر کدام از نوازندگان که ایرادی در کارشان بود، مشکل را گوشزد می‌کرد. 

درحقیقت او طی تمرینات به نوازندگان یادآوری کرد که «این جزئیات کوچک است که یک ارکستر را می‌سازد. زمانی که می‌توان بهتر نواخت چرا این کار را نکنیم؟» و در عین حال مطمئن می‌شد که اعضای ارکستر متوجه جزئیاتی که به آن اشاره می‌کند، باشند!

گفته می‌شود که یک هفته تمرین مفید ارکستر سمفونیک تهران می‌تواند آنها را به نتیجه‌ای مطلوب برساند. حال اکنون که ارکستر سمفونیک تهران حین تمرین با آرش گوران است به عقیده او ارکستر کاری که باید انجام دهد را می‌دهد و نیازی نیست حتما زمان تمرین را پر کنند؛ زیرا مهم محتوای تمرین آنها است. 

ببینید/ ترکیب آرش گوران و ارکستر سمفونیک تهران چگونه است؟

ارکستر سمفونیک تهران پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. در این کنسرت آثاری از لئونارد برنستاین، گئورگی سْویریدوف، آرام خاچاطوریان و آرتورو مارکز توسط ارکستر اجرا خواهد شد. 

در این قسمت ویدیویی از تمرینات ارکستر سمفونیک تهران را به رهبری آرش گوران ببینید: 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha