• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۵۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403062113659
  • خبرنگار : 71572

اوج‌گیری فشارها برای افزایش سقف بودجه/ فعلا چیزی تغییر نکرده است

اوج‌گیری فشارها برای افزایش سقف بودجه/ فعلا چیزی تغییر نکرده است

پیگیری‌های ایسنا نشان می‌دهد که با وجود موافقت چند عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال برای افزایش سقف بودجه، هنوز تعداد آن‌ها به حدنصاب نرسیده و این اتفاق منتفی است‌.

به گزارش ایسنا، دستورالعمل سقف بودجه در دو فصل گذشته یکی از پرمناقشه‌ترین موضوعات فوتبال ایران بوده است. البته تنها چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور که در لیگ نخبگان و لیگ سطح دوم قهرمانان آسیا حضور دارند و از توان مالی برخوردار هستند، با سقف بودجه دست و پنجه نرم می‌کنند و هزینه ۱۲ باشگاه دیگر به سقف نزدیک نمی‌شود.

طی نقل و انتقالات لیگ بیست و چهارم بارها از سوی سه باشگاه سپاهان، تراکتور و استقلال بحث افزایش سقف بودجه به بهانه حضور در آسیا مطرح شد اما هیچ‌گاه به نتیجه نرسید. در این بین باشگاه پرسپولیس مخالف افزایش سقف بودجه بوده و هست.

حالا از ابتدای امروز زمزمه‌هایی مبنی بر موافقت اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مبنی بر افزایش سقف بودجه برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های آسیایی مطرح شد که این زمزمه‌ها در ساعات اخیر قوت بیشتری گرفت اما پیگیری‌های ایسنا مشخص کرد که با وجود موافقت چند عضو هیات رییسه اما تعداد آن‌ها به حد نصاب نرسیده است تا سقف بودجه تا الان تغییری نکرده باشد.

با وجود تایید نشدن افزایش سقف بودجه توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال اما فشار از سوی باشگاه‌های خواهان این موضوع روز به روز بیشتر می‌شود تا حداقل بتوانند قرارداد بازیکنانی که نتوانستند به دلیل محدودیت بودجه‌ای ثبت کنند را به ثبت برسانند.

بزرگترین مشکل را هم در بین سه باشگاه خواهان افزایش بودجه سپاهان دارد که نتوانسته قرارداد سه ستاره خود یعنی انزونزی، کامارا و لبموچی را در سازمان لیگ فوتبال به ثبت برساند و در نتیجه فعلا نمی‌تواند از آن‌ها در لیگ برتر و لیگ سطح دوم قهرمانان آسیا استفاده کند.

سپاهان در ابتدای فصل حساب ویژه‌ای روی افزایش سقف بودجه‌اش با استفاده از پاداش ۸۰۰ هزار دلاری حضور در لیگ نخبگان کرده بود اما شکست در پلی‌آف این رقابت‌ها مقابل شباب الاهلی برنامه‌های این باشگاه را به هم ریخت.

به هر حال باید دید فدراسیون فوتبال می‌تواند مقابل فشارهای مختلف برای افزایش سقف بودجه بایستد یا در نهایت با این درخواست موافقت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha