• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403062113591
  • خبرنگار : 50672

معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

تولید سالانه ۵ میلیون تُن محصول کشاورزی در گلستان/ تسهیلات کشاورزی کافی نیست

تولید سالانه ۵ میلیون تُن محصول کشاورزی در گلستان/ تسهیلات کشاورزی کافی نیست

ایسنا/گلستان معاون توسعه و بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در بخش کشاورزی تسهیلات خوبی را جذب کرده‌ایم اما با توجه به اینکه استان کشاورزی هستیم این میزان جوابگوی نیاز ما نیست.

حسین پهلوانان روز چهارشنبه در نشست کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، اظهار کرد:  درآمد سرانه گلستان به دلیل خام فروشی محصولات کشاورزی و دامپروری پایین است و اگر تبدیل و فرآوری محصولات در استان انجام شود موجب افزایش درآمد مردم خواهد شد.

وی تولید استان در بخش کشاورزی و دامپروری را ۵ میلیون تن اعلام کرد و گفت: در سنوات گذشته این میزان کمتر بود و با تلاش جامعه هدف از جمله کشاورزان، دامپروران و سایر افرادی که در استان در این زمینه فعالیت دارند توانستیم در سنوات جدید شاهد افزایش آن باشیم.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه  اقتصاد واسطه گری گریبانگیر بخش های مختلف کشاورزی در استان شده اند، افزود: رفتن به سمت اقتصاد الکترونیک و حذف واسطه ها راه توسعه استان است.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای اقتصاد الکترونیک در استان، گفت: برای مثال در رابطه با تولید گندم خرید و فروش آن که توسط دولت در سامانه های هوشمند انجام گرفته است انتظار می رود که بخش خصوصی هم از این سامانه ها استفاده کند.

حسین پهلوانان ادامه داد: باید از ظرفیت تجار و سرمایه گذاران در راستای تامین منابع مالی و تبدیل و فرآوری محصولات در جهت افزایش درآمد جامعه هدف و سرانه استان بهره گرفت.

 معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه استان گلستان در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری دارای رتبه ها و ظرفیت های خوبی است، گفت: استان گلستان در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری از جمله تولید مرغ و تخم مرغ دارای رتبه‌های اول و دوم، تولید گندم رتبه دوم و تولید دانه های روغنی رتبه اول را دارد.

وی تصریح کرد: در بحث های مکانیزاسیون توانستیم بالاترین تسهیلات در سطح کشور را جذب کنیم و همچنین در بخش کشاورزی نیز توانستیم تسهیلات خوبی را جذب کردیم اما با توجه به اینکه استان گلستان به عنوان استان کشاورزی معرفی شده است این میزان از تسهیلات اخذ شده کفاف حجم استان را نمی‌دهد و با توجه به این موضوع باید منابع بیشتری تزریق شود.

حسین پهلوانان افزود: سالانه نزدیک به پنج میلیون تُن محصول کشاورزی در گلستان تولید می‌شود که باید سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تبدیلی اولویت‌دار برای ایجاد ارزش افزوده و رونق اقتصاد بهره برداران صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha