• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062113510
  • خبرنگار : 30147

وکیل پایه یک دادگستری:

آموزش به نوجوانان بدون توجه به شرایط دوران بلوغ، تأثیر معکوس دارد

آموزش به نوجوانان بدون توجه به شرایط دوران بلوغ، تأثیر معکوس دارد

ایسنا/خراسان رضوی یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: ارزش‌های سنتی و اعتقادی در آموزش به نوجوانان بدون توجه به شرایط دوران بلوغ و تمایلات و نگرش‌های مختص به این سن تأثیر نخواهد گذاشت.

 شیما علی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زمینه‌های انحراف از مسیر رشد و تعالی، افسردگی، جرائم و... در دوران جوانی وجود دارد، افزود: جرائم و سوابق کیفری مختلفی ممکن هست در این مسیر تهدیدکننده نوجوان و جوان باشد.

علی نیا نقش رسانه را در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: زندگی امروز، زندگی در دنیای رسانه‌هاست ولیکن افزایش توجه به منشاء علمی خروجی رسانه‌ای و بیان واقعیت و توجه به محیط و شناخت اقشار مختلف جامعه، به خصوص قشر جوان و نوجوان تأثیر بسزایی در مؤثر بودن آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد محدودیت در بستر آموزش و همچنین عدم تفکیک در آموزش بین دو قشر جوان و بزرگسال آثاری جز بیهوده بودن آموزش نخواهد داشت، به‌طور مثال ورود بی‌حد و مرز ارزش‌های سنتی و اعتقادی در آموزش به نوجوانان بدون توجه به شرایط دوران بلوغ و تمایلات و نگرش‌های مختص به این سن تأثیر معکوس بر این آموزه‌ها خواهد گذاشت.

وکیل پایه یک دادگستری بیان کرد: قطعاً علاوه بر پوشش ظاهری، تلاش در سازندگی اخلاقی و حفظ ارزش‌های انسانی ارزشی والا و سازنده‌ خواهد داشت. آموزش حیا، شرف، راستی و درستی، معرفت و وجدان و به خصوص آموزش انسانیت یک امر جهانی است که گاها مغفول مانده است.

علی نیا افزود: عدم توجه به این آموزش‌های اساسی نه‌تنها آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در قشر جوان به دنبال خواهد داشت، بلکه غفلت از همین ارزش‌هاست که در نهایت در جامعه به شکل اختلاس‌ها و سوء رفتارهای غیرانسانی بروز می‌کند.

وی نقش مسئولین را در عبور به‌سلامت جوانان و نوجوانان از این دوره سنی، بسیار حیاتی دانست و گفت: توجه به شرایط روحی و جسمی جوانان و ایجاد بسترهای مناسب جهت رفع هیجانات مختص به دوران جوانی و نوجوانی از جمله وظایف اخلاقی و قانونی مسئولین است، قطعا ایجاد محدودیت بدون توجه به بسترهای جایگزین، موجب حبس پی‌درپی این حس‌وحال جوانی در بطن جوانان خواهد بود.

وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: آموزش و بسترسازی مناسب تنها راه ایجاد جامعه‌ای روبه رشد با حضور جوان و نوجوان سالم و در عین‌ حال شاد و سرزنده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha