• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062113465
  • خبرنگار : 50253

مدیر شهرک صنعتی خبر داد

فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان

فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شهرک صنعتی شماره دو قوچان گفت: سرمایه‌گذارانی از کشورهای عراق و افغانستان در شهرک صنعتی شماره دو قوچان مشغول به فعالیت هستند.

علی چوپانی ۲۱ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: شهرک صنعتی شماره دو قوچان ۲۸۷ هکتار مساحت دارد که ۳۰ هکتار آن به فضای سبز اختصاص یافته و ۱۱۰ هکتار دیگر آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون واگذاری حدود ۴۰ هکتار آن انجام شده است، افزود: تاکنون ۶۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو قوچان راه‌اندازی شده که از این تعداد هشت واحد شامل لودر سازی، تولید بستنی، خوراک دام و آبزیان، تولید ماینر و ... به فعالیت رسیدند.

مدیر شهرک صنعتی شماره دو قوچان بیان کرد: تنها در دو واحد از هشت واحد فعال حدود ۱۵۰ نفر مشغول به فعالیت هستند اما برخی واحدها همچون تولید بستنی چون فصلی هستند کارکنان آن‌ها هم به صورت فصلی مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: اگر بتوانیم تسهیلاتی برای ایجاد خط توسعه محصولات آن همچون تولید پنیر پیتزا ارائه دهیم کارکنان این واحد صنعتی هم به صورت دائمی مشغول به کار خواهند بود.

وی از ساخت ۲۲ واحد جدید در این شهرک صنعتی خبر داد و تصریح کرد: برخی از این واحدهای صنعتی در حال ساخت هستند و از این تعداد ۴ واحد در مرحله نصب ماشین‌آلات بوده و آماده بهره‌برداری هستند. با بهره‌برداری از واحدهای در حال ساخت اشتغال در شهرک صنعتی شماره دو قوچان به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

چوپانی با اشاره به افزایش ۹۰ درصدی رشد واگذاری از سال ۱۳۹۷ تاکنون، گفت: برخی از سال‌ها همچون سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵۰ درصد رشد واگذاری داشته‌ایم که همواره با تصمیمات شرکت شهرک‌های استان، هزینه‌ها و قیمت واگذاری، شرایط بحرانی همچون کرونا این میزان تغییر می‌کند.

وی از فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در شهرک صنعتی شماره دو قوچان خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون یک سرمایه‌گذار عراقی و دو سرمایه‌گذار افغانستانی در شهرک صنعتی شماره دو قوچان در کارخانه تولید سوسیس و کالباس، فلاسک و ظروف پلاستیکی مشغول هستند.

مدیر شهرک صنعتی شماره دو قوچان افزود: سرمایه‌گذار افغان با ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید سوسیس و کالباس برای ۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند و برای تولید فلاسک ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده است، همچنین یک سرمایه‌گذار از کشور عراق در حوزه ظروف پلاستیکی وارد شده و ۶٩ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده که با بهره‌برداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال برای ۴٠ نفر فراهم خواهد شد.

وی اضافه کرد: ساخت سوله برای محصول سوسیس و کالباس تکمیل شده و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرسازی‌ها تا سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد، برای واحد تولید فلاسک هم خرید زمین انجام و مجوزها دریافت شده و به زودی عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

چوپانی با بیان اینکه مراحل سوله سازی برای ساخت ظروف پلاستیک تمام شده و در مرحله نصب ماشین‌آلات قرار دارد، بر ارتباط مستقیم جذب سرمایه‌گذار با زیرساخت‌های لازم تأکید کرد و گفت: سرمایه‌دار انتظار دارد در قبال سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهد خدمات مورد نیاز برای تولید محصول خود را دریافت کند که نبود برق منجر به مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث پست برق حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و آماده بهره‌برداری است و پس از آن به دنبال تکمیل فیدرهای خروجی پست برق هستیم. فیدرها خطوطی هستند که برق را از پست برق به شهرک صنعتی متصل کرده و در حال حاضر پیمانکار در حال کار است و حدود ۷.۵ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده که تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

مدیر شهرک صنعتی شماره دو قوچان در ادامه با اشاره به تأمین آب مورد نیاز این شهرک صنعتی از ۱۰ حلقه چاه بر لزوم اجرای خط انتقال آب از سد تبارک تأکید کرد و افزود: برآورد اجرای این پروژه در صورتی که طی دو سال آینده اجرا و به بهره‌برداری برسد بیش از ۸۰ میلیارد تومان خواهد بود اما باید به این امر توجه ویژه داشت که بحث واگذاری و جذب سرمایه‌گذار به زیرساخت شهرک صنعتی بستگی دارد و هرچه زیرساخت توسعه یابد سرمایه‌گذار بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: علی‌رغم اینکه شهرک صنعتی دارای آنتن ۴G موبایل است ولی لزوم فیبر نوری برای واحدهای صنعتی و ارتباطات خارجی و... احساس می‌شد که در همین راستا اجرای خط فیبر نوری توسط مخابرات در حال انجام بوده و تا دو ماه آینده خط تلفن هم وصل می‌شود.

چوپانی همچنین از احداث پروژه ساختمان آتش‌نشانی شهرک صنعتی شماره دو قوچان خبر داد و گفت: این پروژه با رایزنی‌های شرکت شهرک‌ها و تخصیص اعتبار ۲.۵ میلیارد تومانی در حال احداث است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت منطقه ویژه اقتصادی قوچان خاطرنشان کرد: قرار بوده که بخشی از شهرک با توجه به زیرساخت‌ها و امکاناتی که دارد به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص یابد.

وی افزود: گرچه در حال حاضر مطالعات انجام شده اما به سازمان متولی برای اجرای آن تاکنون ابلاغ نشده است، با توجه به اینکه شهرک صنعتی شماره دو قوچان در مناطق کمتر توسعه یافته قرار دارد بر اساس قانون تمامی واحدهایی که به بهره‌برداری می‌رسند تا ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha