• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403062113270
  • خبرنگار : 30189

راه‌های توسعه همکاری‌های علمی ایران و عراق بررسی شد

راه‌های توسعه همکاری‌های علمی ایران و عراق بررسی شد

راه‌های توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی ایران و عراق با حضور برخی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، با هدف بررسی و هماهنگی مسائل مرتبط با دانشجویان عراقی دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی بین دو کشور، نشستی با حضور برخی از مدیران دانشگاه آزاد اسلامی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد.

سعید آزادیان، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی جوکار، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه آزاد اسلامی و سید رحمان مرتضوی، نماینده این دانشگاه در عراق به همراه حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، رایزن فرهنگی ایران در عراق و محمدجواد نجفی، مسئول بخش علمی ـ دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در عراق حضور داشتند.

آزادیان با معرفی سامانه «سفیر» که با هدف تسریع و بهبود روند پذیرش دانشجویان بین‌المللی از جمله دانشجویان عراقی، طراحی و راه‌اندازی شده است، توضیح داد: این سامانه قادر است خدمات جامعی از جمله «خدمات فرودگاه تا فرودگاه» ارائه دهد که به دانشجویان کمک می‌کند تا از لحظه ورود به ایران تا رسیدن به دانشگاه، تمامی مراحل پذیرش و ثبت‌نام را با سهولت بیشتری طی کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تلاش‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای ایجاد یک سیستم منسجم و کارآمد به منظور تسریع در پذیرش دانشجویان بین‌المللی و حل مشکلات احتمالی آنان خبر داد.

زبان فارسی؛ ابزاری مهم برای تقویت ارتباطات فرهنگی

نجفی، مسئول بخش علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی ایران در عراق به ظرفیت‌های مراکز و مؤسسات آموزشی زبان فارسی رایزنی فرهنگی در عراق اشاره کرد و از آمادگی این مراکز برای گسترش برنامه‌های آموزش زبان فارسی به عنوان ابزاری مهم برای تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور خبر داد.

وی تأکید کرد که این مؤسسات می‌توانند به عنوان پل ارتباطی بین دانشجویان عراقی و دانشگاه آزاد اسلامی عمل کرده و برنامه‌های آموزشی مشترکی را اجرا کنند.

نجفی همچنین به امکان حضور دانشگاه آزاد اسلامی در رویدادهای بین‌المللی نظیر نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب بغداد، نجف و سلیمانیه اشاره و از این دانشگاه دعوت کرد تا با شرکت در این رویدادها، فرصت‌های جدیدی برای معرفی ظرفیت‌های علمی و آموزشی خود فراهم آورد.

جوکار نیز، با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی برای دانشجویان عراقی، تأکید کرد که مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه آزاد اسلامی آماده است تا با برگزاری دوره‌های فشرده و تخصصی، این نیازها را برطرف کند.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم گسترش برنامه‌های آموزشی زبان فارسی به عنوان ابزاری مهم برای تقویت ارتباطات فرهنگی بین دو کشور تأکید کرد.

در پایان، سایر شرکت کنندگان بر اهمیت تقویت روابط فرهنگی و علمی بین ایران و عراق تأکید و توافق کردند که جلسات مشابهی برای پیگیری و توسعه همکاری‌ها در آینده نزدیک برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha