• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062112991
  • خبرنگار : 50260

آغاز عملیات شاخه‌بری و قطع درختان خشک فضای سبز شهری کاشان

آغاز عملیات شاخه‌بری و قطع درختان خشک فضای سبز شهری کاشان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل فضای سبز شهرداری کاشان گفت: طرح بریدن تنه و سرشاخه‌های خشک درختان در معابر شهری مناطق پنجگانه کاشان از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد.

حمیدرضا ممیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تغییر اقلیم، گرمایش زمین، افزایش طول دوره گرما در ساعات روز هم‌چنین افزایش کمینه دما، تنش‌های محیطی و اقلیمی، کاهش شدید منابع آبی و عدم دسترسی به منابع آبی جدید باعث صدمه شدیدی به شادابی درختان فضای سبز شهری کاشان شده است.

وی افزود: فضای سبز شهری کاشان به وسعت ۸۷۰ هکتار، علاوه بر هزینه‌های نگهداری، مراقبت روزانه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، در سال‌های اخیر دچار بحران شدید ریزگردها و گردوغبارهای محلی نیز شده است.

مدیرعامل فضای سبز شهرداری کاشان، تصریح کرد: گردوغبار باعث بسته شدن منفذهای تنفسی برگ‌های درختان شده که به تنهایی می‌تواند بزرگترین عامل مرگ زودهنگام درختان پهن برگ و حتی سوزنی‌برگان فضای سبز شهری شود.

ممیز تأکید کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار در ۶۴ درصد از فضای سبز کاشان  نمی‌تواند چالش‌های کمبود منابع آبی را برطرف کند و قطعأ در آینده مشکل خشک شدن و از بین رفتن فضای سبز شهری، یکی از چالش‌های مهم شهرها خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت قطع سرشاخه‌های خشک و آفت‌زده گفت: پایه درختان خطرآفرین در سطح شهر نیز برش خورده و از سطح شهر خارج خواهند شد تا از خطر انتقال آفات و بیماری‌ها به فضای سبز جلوگیری شود.

مدیرعامل فضای سبز شهرداری کاشان، افزود: افتادن درختان و سرشاخه‌های خشک شده و بیمار، همه ساله باعث صدمه به عابران پیاده و خودروهای شهروندان می‌شود بنابراین برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم و قبل از اتفاقات ناگوار این عوامل خطرزا حذف شوند.

ممیز تصریح کرد: فضای سبز شهری کاشان نسبتأ عمر زیادی دارد و درختان نیز مانند دیگر موجودات زنده یک دوره‌ فنولوژی یا چرخه حیات دارند که در مرحله پیری یا پایان زندگی باید جوان‌سازی یا هرس شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha