• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403062112827
  • خبرنگار : 71091

در روز سینما

یک خبر ویژه برای سینمای یک شهر

یک خبر ویژه برای سینمای یک شهر
عکس تزیینی است

ابراهیم سعیدی دبیر اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان در حاشیه برگزاری این جشنواره از احداث، تجهیز و بهره‌برداری دو سالن سینما بعد از سه دهه عدم فعالیت سالن‌های سینما در شهر مهاباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،سعیدی درباره وضعیت سینما در شهر مهاباد و سه دهه‌ای که این شهر سینمای فعالی برای استفاده مردم ندارد همزمان با 21 شهریور ماه روز سینما،توضیح داد و گفت: مهاباد قبل از انقلاب و تا دهه اول انقلاب دو سالن سینمایی فعال داشت، اما در ادامه سینما از سبد فرهنگی مردم مهاباد کاسته شد. در سه دهه پیش مسئولان متعددی قول ساخت پردیس سینمایی، سینما و مکان‌های فرهنگی داده بودند که متاسفانه در سطح همان وعده باقی ماند تا سه سال پیش که طرح احداث، تجهیز و بهره‌برداری دو سالن سینما در شهر مهاباد داده شد و الان در حال اجرا است و تا شش ماه آینده امکان بهره‌برداری آن شکل می‌گیرد.

وی افزود: زمانی که ما طرح جشنواره آسمان را مطرح کردیم و در ادامه به اجرای آن پرداختیم، عدم آمادگی زیرساخت شهری بیشتر نمود پیدا کرد و احداث سالن‌های سینما جزو دغدغه‌ها و مطالبات عموم اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفت بنابراین مسئولان شهری هم به این مساله بیشتر توجه کردند.

این فیلم‌ساز با تاکید بر اینکه این دو سالن سینما با متولی‌گری شهرداری و شورای شهر مهاباد در حال احداث است، تشریح کرد: شهرداری شهر مهاباد تصمیم گرفته است که با در اختیار قرار دادن تمام ظرفیت‌های خود دو سالن سینما در طبقه فوقانی ساختمان روابط عمومی شهرداری و سالن اجتماعات شهر که دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان در آنجا دایر است، سالن‌های سینما را احداث، تجهیز و بهره‌برداری کنند.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت شروع فعالیت سالن‌های سینما، جشنواره آسمان از فرم روباز بودن خارج خواهد شد، تاکید کرد: ویژگی و ماهیت جشنواره آسمان روباز بودن آن و برگزاری در میدان اصلی شهر مهاباد است و این مساله فرصت ویژه‌ای است تا مردم شهر مهاباد بیشتر با این جشنواره ارتباط بگیرند و البته این مساله قرار است به یک ویژگی گردشگری هم تبدیل شود، پس احداث سینماها به روباز بودن جشنواره آسمان در ادامه لطمه‌ای نمی‌زند و این سینما به برگزاری بهتر و باکیفیت‌تر جشنواره آسمان در دوره‌های پیش رو کمک می‌کند.

دبیر اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان در پایان درباره استقبال ویژه مردم مهاباد از جشنواره آسمان گفت: واقعیت این است که مردم مهاباد بالغ بر سه دهه است که تجربه جمعی تماشای فیلم روی یک پرده بزرگ در کنار هم را ندارد و من تصور می‌کنم فقدان این تجربه مشترک در کنار ویژگی فرهنگی مردم مهاباد که هنردوست هستند منجر به استقبال از جشنواره آسمان شده است.

اولین دوره جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس آسمان به دبیری فیلمساز مهابادی ابراهیم سعیدی، از ۱۸ تا ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ همزمان با روز ملی سینما در محل پلازای میدان منگوران و مجموعه حوضخانه رستم بیگ شهر مهاباد به صورت روباز در حال برگزاری است.

یک خبر ویژه برای سینمای یک شهر

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha