• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062012771
  • خبرنگار : 50562

هفته دفاع مقدس خوزستان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود

هفته دفاع مقدس خوزستان با شعار «در راه فتح قله‌ایم» برگزار می‌شود

ایسنا/خوزستان مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری هفته دفاع مقدس در استان با شعار در راه قله‌ایم، خبر داد.

سردار عبدالرضا حاجتی امشب در چهل و هفتمین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با بیان این‌که عنوان اولین روز هفته دفاع مقدس ولایت‌مداری، جوانان و علم و دانش پژوهشی است، افزود: فعالیت‌ ما در هفته دفاع مقدس با ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور آغاز خواهد شد و سپس در یکم مهر گرامیداشت عملیات کمات ۹۹، حضور دانش آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تببین نقش علم وفناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی را خواهیم داشت.

وی افزود: شب شعر و خاطره ویژه کودکان و نوجوانان، نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، اعزام پیشکسوتان دفاع مقدس به بیش از ۲۰۰ دبیرستان دخترانه  و همچنین نمایشگاه عکس و کتاب استان خوزستان در یکم مهر برگزار خواهد شد.

او با بیان این‌که مراسم بزرگداشت شهدای سلامت و تببین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس برگزار خواهد شد، ادامه داد: برگزاری مهرواره برسد به دست باران، یادبود شهید سهام خیام و همچنین در هفته دفاع مقدس از اسوه‌های صبر و مقاومت، مادران و همسران شهدا تجلیل خواهد شد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به دیدار از جانبازان و ایثارگران خوزستان در هفته دفاع مقدس، افزود: برنامه عصر خاطره و شعر دفاع مقدس،  رونمایی از کتاب شهدای گمنام، آغاز طرح تور گردشگری و تجلیل از پزشکان و جراحان دفاع مقدس و همچنین دیداری با جانبازان اعصاب و روان بیمارستان شفا خواهیم داشت‌.

او با بیان این‌که عنوان روز پنجم مهر وحدت ملی، بصیرت شناسی، دشمن‌شناسی و استکبار ستیزی است، گفت: محور فعالیت‌ها در پنج مهر تبیین نقش ولایت رهبری در دفاع مقدس،  حماسه شکست حصر آبادان، تببین وحدت ملی و بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی است.  

وی با بیان این‌که در هفته دفاع مقدس از روحانیون رزمنده دفاع مقدس تجلیل خواهد شد، افزود: همچنین تجلیل از فرماندهان و نویسندگان دفاع مقدس، رونمایی از ۱۱۰ عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری طرح‌های اندیشه ورز ویژه دختران در مدارس و مراسم تجلیل از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های فعال در حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.  

او ادامه داد: در ۹ مهر برگزاری مراسم سالگرد شکست حصر حمیدیه و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای حمیدیه را خواهیم داشت. 

سردار حاجتی با اظهار این‌که در هفته دفاع مقدس یادمان شهدای گمنام پارک گلستان افتتاح خواهد شد، افزود: در ۱۲ مهر همایش اساتید دانشگاه دو واحد درسی دفاع مقدس را خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha