• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062012758
  • خبرنگار : 50181

رییس سازمان شیلات:

صادرات آبزیان کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به یک میلیارد دلار برسد

صادرات آبزیان کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به یک میلیارد دلار برسد

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان شیلات از هدفگذاری برای صادرات یک میلیارد دلاری محصولات شیلاتی کشور تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد.

سیدحسین حسینی در آیین افتتاح پروژه برق‌رسانی به مزارع پرورش ماهی ریجاب استان کرمانشاه که امروز (۲۰ شهریور) برگزار شد، از اهمیت آبزیان در امنیت غذایی کشور یاد کرد و گفت: کم آب‌بَر بودن، محدودیت تولید گاز گلخانه‌ای، سهولت در تامین نهاده‌ها و نقشی که در سلامت مردم دارد، از مهمترین مزایای توسعه صنعت آبزی‌پروری است.

وی با اشاره به هدفگذاری تولید محصولات شیلاتی کشور به میزان ۲.۶ میلیون تن تا سال ۱۴۱۳، اظهار کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه نیز تولیدات آبزیان کشور باید به ۱.۸ میلیون تن برسد.

به گفته رئیس سازمان شیلات کشور، میزان تولیدات آبزیان در سال گذشته نیز یک میلیون و ۴۱۸ هزار تن بوده که نسبت به سه سال گذشته رشد ۵.۸ درصدی داشته است.

حسینی سپس از اهمیت صادرات آبزیان خصوصا در بازار عراق یاد کرد و گفت: سال گذشته ۲۱۰ هزار تن آبزیان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار از کشور صادر شد و در پنج ماهه امسال نیز رشد ۳۲ درصدی صادرات آبزیان را شاهد بودیم.

وی از هدفگذاری برای صادرات آبزیان به میزان یک میلیارد دلار در سال تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: امیدواریم امسال نیز صادرات آبزیان کشور به ۷۰۰ میلیون دلار برسد.

به گفته این مسئول، هم اکنون حدود ۷۰ درصد ماهیان گرمابی کشور به عراق صادر می‌شود.

حسینی سهم کنونی شیلات از کل صادرات کشور را هفت دهم درصد اعلام کرد که باید تا پایان برنامه هفتم توسعه به یک درصد برسد.

رئیس سازمان شیلات کشور افزایش تولید در واحد سطح و همچنین افزایش سرانه مصرف آبزیان را دو برنامه اساسی حوزه شیلات اعلام کرد و گفت: ۱۸۰ مزرعه پرورش ماهی در ریجاب داریم که در هر دو هدفی که داریم، تاثیر گذار است.

حسینی سرانه کنونی مصرف آبزیان در کرمانشاه را ۱۰ کیلوگرم اعلام کرد که ۴.۲ کیلوگرم از سرانه کشور کمتر است و افزود: مزارع پرورش ماهی ریجاب کمک بسزایی به افزایش سرانه مصرف آبزیان در کرمانشاه خواهد کرد.

وی گفت: برق‌رسانی به این مزارع می‌تواند تولیدات این مزارع را از ۶۲۰۰ تن فعلی ابتدا به ۹ هزار تن و سپس به یازده هزار تن افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha