• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403062012593
  • منبع : بنیاد ملی نخبگان

افشین در مراسم تودیع و معارفه معاونان بنیاد ملی نخبگان:

انتصابات اخیر از بدنه لایق، شایسته و باسابقه بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته است

انتصابات اخیر از بدنه لایق، شایسته و باسابقه بنیاد ملی نخبگان صورت گرفته است

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این که دو انتصاب جدید در بنیاد ملی نخبگان از بدنه لایق، شایسته و باسابقه همین بنیاد صورت گرفته است، گفت: با تلاش همکاران بنیاد ملی نخبگان و حمایت‌های دولت، فضای خوب نخبگانی ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حسین افشین، طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه معاونان بنیاد ملی نخبگان ضمن تقدیر از عملکرد قائم مقام و معاونان سابق بنیاد ملی نخبگان، افزود: امروز جمع شده‌ایم که کنار یکدیگر فصل جدیدی از بنیاد ملی نخبگان را رقم بزنیم؛ این بنیاد از آن جهت که حمایتگر آینده‌سازان، نوآوران، ارزش‌آفرینی و پیشرفت اقتصادی کشور خواهند شد، بسیار حائز اهمیت است.

وی، این بنیاد را خانه امید بدنه جوان کشور خواند و اظهار کرد: از نقطه آغاز تا به امروز اتفاقات بسیار خوبی در این بنیاد رقم خورده است، به دنبال این هستیم که فصلی تازه در حمایت و استفاده از نخبگان رقم بزنیم و به سوی نوآوری، پیشرفت و درک بهتر از جامعه نخبگانی حرکت کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، ادامه داد: در دوره سابق بنیاد ملی نخبگان، برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته بود، ولی به علت مدت کوتاه مدیریت، طبیعی است که پس از ریل‌گذاری، ثمرات اقدامات خود را شاهد نبودند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، دو مقوله خلاقیت و نوآوری را سرلوحه فعالیت‌های این بنیاد برشمرد و تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان، به عنوان اصلی‌ترین بدنه حمایتی از نخبگان باید برای هر دریچه‌ای که باز می‌کند، تاریخ مصرف نیز تعیین کند.

وی افزود: لازم است که هر برنامه، تاریخ خاص به خود را داشته باشد، به بیان دیگر ما باید فردای روزی که برنامه‌ای اعلام می‌کنیم برای برنامه بعدی فکر و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم و حداقل یک سال قبل از اینکه برنامه‌ای را قطع کنیم، برنامه جایگزین را اعلام کرده باشیم.

افشین، با اشاره به اینکه در اتاق دربسته تصمیمات درستی گرفته نمی‌شود؛ به ضرورت مشارکت نخبگان در تدوین حمایت‌هایی که برای آنها در نظر گرفته می‌شود، تاکید کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، خاطرنشان کرد: هر دو عزیزی که امروز انتصاب کردم، از داخل بدنه بنیاد نخبگان انتخاب شده‌اند.

وی افزود: دکتر خدایگان، بسیار انسان توانمند، با اخلاق، خلاق و خوش‌فکری هستند و چالش‌های نخبگان را به خوبی می‌دانند، با توجه به این نگاه می‌توانیم برگ جدید بنیاد ملی نخبگان را بسیار درخشان ورق بزنیم.

به گفته معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، با تلاش همکاران بنیاد ملی نخبگان و حمایت‌های دولت، فضای خوب نخبگانی ایجاد خواهد شد.

ضرورت توجه به پارامتر «رشد» در مسیر اعطای گرنت‌ها

افشین، به ضرورت توجه به پارامتر «رشد» در اعطای گرنت‌ها اشاره و بیان کرد: خوب است که برای دویدن افراد ارزش قائل شویم؛ زیست بوم بنیاد نخبگان، یک زیست بوم رقابتی است و افراد برای پیشرفت باید تلاش کنند که کشور را به پیشرفت نزدیک کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ضمن تاکید بر ارج نهادن به تلاش افراد، گفت: قسمت قابل توجهی از حمایت‌های ما باید شامل افرادی باشد که به دویدن ارزش می‌دهند؛ ما اینجا هستیم، برای حمایت از کسانی که تلاش می‌کنند.

ایجاد فضا برای رشد خلاقیت نخبگان

وی در ادامه به حل چالش مسکن و معیشت نخبگان اشاره و بیان کرد: نخبگان از ما تنها انتظار حمایت مالی و معنوی ندارند، بلکه از ما انتظار دارند یک فضای آزادانه برای رشد خلاقیتشان ایجاد کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سفیران ما در جبهه مقدم برخورد و تقابل با نخبگان، همکاران این بنیاد هستند و امیدوارم با کمک این بزرگواران بتوانیم برگ درخشانی از بنیاد نخبگان را ورق بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha