• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062012578
  • خبرنگار : 50444

رئیس کل دادگستری استان:

بروکراسی اداری سبب متضرر شدن سرمایه گذاران خراسان شمالی نشود

بروکراسی اداری سبب متضرر شدن سرمایه گذاران خراسان شمالی نشود

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت کاستن از بروکراسی اداری برای جلوگیری از متضرر شدن سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده ۲۱ شهریور در هفتمین نشست ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: دستگاه قضایی استان همواره از همان ابتدا در مسیر حمایت از تولید و سرمایه گذاری قرار گرفته و همه اهتمام و تلاش خود را مصروف رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خواهد کرد و عملکرد سالیان اخیر این مجموعه مؤید صحت این مدعاست.

وی از محدودیت‌ها و موانع موجود بر سر راه اخذ مجوزهای قانونی جهت ادامه فعالیت، مسائل مرتبط با امور مالیاتی، انسداد حساب برخی نانوایی‌ها، نظام مهندسی و همچنین درخواست سرمایه در گردش و اعطاء تسهیلات جدید یا  استمهال بدهی‌های معوق بانکی و نیز تأمین منابع انرژی مورد نیاز واحد تولیدی به ویژه در حوزه برق به عنوان بخشی از مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران استان نام برد.

مقام عالی قضایی استان، ضابطه مندی و قانون مداری را مهمترین معیار تصمیم گیری و ملاک اقدام و عمل در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی و پیشتیبانی از سرمایه گذاران عنوان و تصریح کرد: این رویکرد نباید باعث شود مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذی ربط که در این حوزه‌ها رسالت‌های ذاتی و قانونی بر عهده دارند، غیرمسئولانه عمل کنند. بلکه لازم است در موارد مقتضی که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند تا از تعطیلی و توقف یا تعویق فعالیت‌های آنان جلوگیری شود، با انعطاف بیشتر از آنان پشتیبانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که قانون فصل الخطاب است و تصمیمات نیز باید بر این پایه‌ها مبتنی باشد ولی به نظر می‌رسد مدیران در بعضی موارد می‌توانند با انعطاف بیشتر و ارائه راهکار مناسب، زمینه‌ساز رفع موانع و محدودیت‌هایی باشند که به طور کلی و فراتر از منافع شخصی یا ذی نفع از جمله سرمایه‌گذار یا تولیدکننده به نفع اقتصاد کشور است.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در پایان تأکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند حتی الإمکان تشریفات ناشی از بوروکراسی‌های عریض و طویل اداری باعث نشود هدف و نقشه راهی که از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه گزاران پیش بینی و تبیین شده یا با توجیهات ناصواب و غیر اصولی به انحراف کشیده شود.

به گزارش ایسنا، طی این نشست مشکلات کشت و صنعت مزرعه سبز خرم، فرآورده های لبنی ارم، کارخانه نمک جاجرم و همچنین موانع فراروی یک واحد پرورش قارچ، سه مجموعه گردشگری، خدماتی و گلخانه‌ای و همچنین یک واحد تولید فرش دستباف با حضور متصدیان و متولیان این مجموعه‌ها و نیز مدیران دستگاه‌های اجرایی ذی ربط بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha