• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403062012486
  • منبع : نمایندگی همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

پیش‎‌بینی ایجاد مهدکودک در ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی همدان

پیش‎‌بینی ایجاد مهدکودک در ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی همدان

ایسنا/همدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی مهدکودک در شبکه بهداشت و درمان خبرداد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه تا پایان سالجاری مهدکودک ایجاد شود.

دکتر فاطمه ترکمان اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: با توجه به تبصره ۳ ماده ۲۲ قانون حمایت از خانواده تمامی دستگاه‌های مذکور در ماده ۲۹ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مکلفند با مشارکت بخش خصوصی و یا به صورت خرید خدمت خدمات نسبت به تامین مهد کودک برای نگهداری کودکان مادران شاغل در همان دستگاه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی دانشگاه در راستای حمایت از خانواده کارکنان اقدام به راه‌اندازی مهدکودک در واحدهای تابعه کرده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای اجرای ماده مذکور تاکنون اقدام به راه‌اندازی سه مهد کودک در شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های فامنین، درگزین و رزن و خانه بازی در بیمارستان اکباتان کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود یا این روند تا پایان سالجاری ۷۰ درصد از مراکز بهداشتی و درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان به مهد کودک‌های مناسب تجهیز شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای تجهیز این مهدکودک‌ها اعتباری افزون‌بر پنج میلیارد ریال صرف شده است، افزود: اهمیت وجود مهدهای کودک در ادارات برای راحتی حال مادران شاغل است و با توجه به تاکیدات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حمایت از مادران شاغل، پیگیر فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای ایجاد مهدهای کودک استاندارد در دیگر شهرستان‌ها هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان افزود: به زودی مهد کودک شبکه بهداشت و درمان شهرستان  بهار و تویسرکان نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha