• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403062012277
  • خبرنگار : 50184

اجلاسیه شهدای عشایر کرمانشاه برگزار شد

اجلاسیه شهدای عشایر کرمانشاه برگزار شد

ایسنا/کرمانشاه اجلاسیه شهدای عشایر کرمانشاه با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسئولین استانی و جمعی از خانواده‌های عشایر استان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین قاسمی فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، امروز (۲۰ شهریور) در این مراسم، با بیان اینکه این یادواره طلیعه‌ای برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان در مهرماه است، اظهار کرد: یادواره‌های شهدا محرکی هستند تا ما را به کمال برسانند و برای ما رشد ایجاد کنند. این یادواره‌ها کمک می‌کنند تا در مسیر شهدا و در مکتب شهدا و امام حسین (ع) قرار بگیریم. 

وی افزود: سبک زندگی شهدا که ما باید از آن الهام بگیریم، سبکی است که منتج به شهادت می‌شود، چرا که اگر شهیدگونه زندگی نکنی، شهید نخواهی شد. 

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه، ایران را طلایه دار سبک زندگی شهدا در دنیا دانست و گفت: سبک زندگی شهدا ما را به تمدن بزرگ و نوین اسلامی خواهد رساند، لذا اگر مسئولین کشور، سبک زندگی شهدا را الگوی خود قرار دهند، به هدف نهایی این انقلاب که همان تمدن اسلامی است خواهیم رسید. 

وی در ادامه با اشاره به سبک زندگی عشایری گفت: رنج‌ها و مشقت‌های زیادی که عشایر متحمل می‌شوند و نحوه زندگی آنها باعث شده تا بزرگان زیادی در جامعه عشایری پرورش یابند. 

قاسمی با بیان اینکه عشایر در هر برهه‌ای در کشور پای نظام و انقلاب بوده‌اند، عنوان کرد: در هشت ساله دوران دفاع مقدس، جامعه عشایری کرمانشاه ۱۰۹۶ شهید تقدیم این انقلاب و اسلام کردند. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد از جمعیت شهدای کشور را عشایر تشکیل می‌دهند که این آمار در استان کرمانشاه ۱۲ درصد است. 

فرمانده سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه افزود: حضور پررنگ عشایر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نشان از ولایتمداری، شجاعت و قدرت این مرزداران انقلاب دارد. 

وی گفت: از دامن عشایر ما سردار سلیمانی‌های بسیاری رشد و پرورش خواهند یافت که تمدن اسلامی را رقم می‌زنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha