• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403062012253
  • خبرنگار : 71368

اعضای شورای شهر تهران مطرح کردند

از لزوم ارتباط شهرداری با کانون سردفتران تا ضرورت تبلیغات گسترده اجرای قانون جدید سند املاک غیرمنقول

از لزوم ارتباط شهرداری با کانون سردفتران تا ضرورت تبلیغات گسترده اجرای قانون جدید سند املاک غیرمنقول

اعضای شورای شهر تهران نظرات خود را درخصوص اظهارات رئیس کانون سردفتران قوه قضاییه بیان کرده و بر لزوم ارتباط شهرداری با کانون سردفتران و تبلیغات گسترده اجرای قانون جدید سند املاک غیرمنقول تأکید کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران بعد از استماع گزارش رئیس کانون سردفتران قوه قضاییه به بیان نظرات خود پرداختند و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه بعد از کش و قوس‌های فراوان بالاخره قانون ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به تصویب رسید، گفت: از این به بعد باید همه معاملات املاک غیرمنقول ثبت شود و در غیر این صورت از اعتبارات قانونی برخوردار نیستند و تصویب این قانون بسیاری از مشکلات در این حوزه را رفع می‌کند؛ چراکه عدم ثبت معاملات املاک غیرمنقول برای شهر و شهروندان مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود و اگر شهروندان بدانند که چنانچه معاملاتشان را ثبت نکنند وجه غیرقانونی دارد، حتما در راستای اجرای این مهم اقدام می‌کنند.

مهدی عباسی در این مورد گفت: پیشنهاد می‌شود که اطلاع‌رسانی گسترده‌ای به مردم شود تا آنها هم در جریان مزایای اجرای این قانون جدید قرار گیرند.

وی افزود: به نظر می‌رسد تنها افرادی که با املاک سر و کار دارند از اجرای این قانون باخبر هستند، باید از طریق صدا و سیما و تولید آثار تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

مهدی چمران نیز در این مورد گفت: دقیقا باید این موضوع اطلاع‌رسانی شود تا مردم با قولنامه و سند غیررسمی پای معامله ننشینند و لازم است اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در این خصوص صورت گیرد.

ناصر امانی نیز گفت: بیشتر از ما شهرداری و سازمان‌های تابع مخاطب این قانون هستند و باید ارتباط سیستماتیکی بین کانون سردفتران و شهرداری شکل بگیرد تا مشکلات حقوقی فعلی که در این حوزه وجود دارد حل و فصل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha