• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403061911898
  • خبرنگار : 50176

استاندار:

کمیته تخصصی برای افزایش سهم صادرات لرستان در نیم‌سال دوم تشکیل شود

کمیته تخصصی برای افزایش سهم صادرات لرستان در نیم‌سال دوم تشکیل شود

ایسنا/لرستان استاندار لرستان بر تشکیل کمیته تخصصی صادرات برای جبران مشکلات و افزایش سهم صادرات استان در نیم‌سال دوم تاکید کرد.

ابوطالب شفقت نوزدهم شهریورماه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال لرستان بیان کرد: سهم صادرات استان به نسبت سال گذشته به دلیل مشکلات به وجود آمده از جمله کمبود صرافی، مجوزها و مشکلات بانکی در مرکز و موانع صادرات حامل‌های انرژی کاهش پیدا کرده که با رفع موانع باید جبران شده و افزایش یابند.

وی اظهار کرد: پایانه صادراتی کشاورزی و سنگ نیز به صورت جدی و کارشناسی پیگیری خواهد شد.

استاندار با اشاره به مقوله‌ی درمان توریستی به عنوان یکی از ظرفیت‌های اشتغال زا تصریح کرد: در لرستان ظرفیت‌های درمان توریستی وجود دارد که برای ارائه‌ی راهکارهای شکوفایی آن جلسات تخصصی به مدیریت معاون اقتصادی استاندار برگزار خواهد شد.

شفقت حضور و فعالیت بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در افزایش سهم اشتغال لرستان را حیاتی قلمداد کرد و گفت: اتاق اصناف استان باید همانند اتاق بازرگانی بیشتر حمایت شود تا نقش کنترلی و ایجاد رونق در بازار را به بهترین نحو انجام دهد.

وی ادامه داد: برای در اختیار قرار دادن ساختمان جدید با ظرفیت‌های بهتر به اتاق اصناف پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

استاندار به سایر موارد مطرح شده در جلسه کارگروه اشتغال اشاره کرد و گفت: در این جلسه تعیین سهم اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سالجاری مورد بررسی قرار گرفت.

شفقت افزود: سهم دستگاه‌ها در مجموع ۲۶ هزار شغل است که به یاری خدا و با تغییرات کارشناسی تا پایان سال محقق خواهند شد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این میزان از اشتغال نرخ بیکاری استان یک رقمی و تا حدود ۹ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار اعطای تسهیلات کم بهره دستگاه‌های حمایتی برای خوداشتغالی متقاضیان را یکی دیگر از دستور کارهای طرح شده در جلسه برشمرد و اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات از مهر ماه آغاز خواهد شد و دستگاه‌ها مکلف شدند مسئولیت خود را در قبال این تسهیلات مشخص و ظرف یک هفته گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha