• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403061911880
  • خبرنگار : 50232

ادامه مقابله با صیادان الکتروشوکری در تالاب شادگان

ادامه مقابله با صیادان الکتروشوکری در تالاب شادگان
تالاب شادگان

ایسنا/خوزستان در جلسه فوق‌العاده بررسی مشکلات و معضل صیادان الکتروشوکری در تالاب بین‌المللی شادگان با حضور اعضای شورای تامین و جمعی از شیوخ و معتمدان با بررسی مسائل تالاب و امنیت اجتماعی مرتبط با آن، مصوباتی برای ادامه روند مقابله با صید غیرمجاز در تالاب در نظر گرفته شد.

سید محمدحسن فقیه، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان در دومین جلسه فوق‌العاده بررسی مشکلات و معضل صیادان الکتروشوکری در تالاب بین‌المللی شادگان با اشاره به اقدامات شورای تامین برای جلوگیری از فعالیت‌های مجرمانه برخی صیادان الکتروشوکر در این تالاب گفت: در چند سال اخیر متاسفانه شاهد صید غیرمجاز با شوکر توسط برخی صیادنماها در تالاب بین‌المللی شادگان هستیم که تبدیل به مهمترین دغدغه و گله‌مندی اهالی شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به نقش تاثیرگذار شیوخ و بزرگان عشایر در پیگیری و حل و فصل مشکلات، افزود: شورای تامین شادگان با برگزاری جلسات متعدد با موضوع جلوگیری از صید با شوکر برق، برخوردهایی در این زمینه انجام داده است و این اقدامات موجب شد با بیش از ۶۰ نفر از متخلفان صیادنما و صیادان غیرمجاز برخورد قانونی انجام شود و به مراجع قضایی معرفی شوند.

در این جلسه صالح‌زاده فرماندار شادگان نیز گفت: از شیوخ و بزرگان عشایر انتظار می‌رود همچون گذشته با حضور، همکاری و همیاری در مقابله با معضل صید غیرمجاز و مخرب در تالاب شادگان با شوکر برقی با جدیت دوچندان در حل این مشکل اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در خصوص اهمیت حفظ تالاب برای جوامع محلی گفت: تالاب شادگان از مهمترین منابع تامین معیشت و اشتغال جوامع روستایی و محلی است و موجب ارتزاق بیش از ۶۰ درصد جمعیت شادگان چه از طریق صید و صیادی و چه تامین نیاز علوفه دامی و رونق گردشگری تالابی و... شده است بنابراین بر نقش تکلیفی شیوخ عشایر در همراهی و حفظ این میراث طبیعی و گران‌بها تاکید بسیار می‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha