• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403061911692
  • خبرنگار : 71567

تاکید وزیر علوم در به رسمیت شناختن اختلاف نظر در دانشگاه‌ها

تاکید وزیر علوم در به رسمیت شناختن اختلاف نظر در دانشگاه‌ها

وزیر علوم در به رسمیت شناختن اختلاف نظرها در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: از اقدامات اولیه حضرت امام خمینی (ره) پیگیری بحث تقریب مذاهب برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و تکیه بر مشترکات همدیگر بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از وزارت علوم، حسین سیمایی صراف در نود و هفتمین نشست سراسری مسئولان بسیج اساتید استان‌های کشور ضمن تاکید بر نقش بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: یکی از وظایف مهم بسیج اساتید جذب حداکثری است که از آن غفلت شده زیرا این جذب مستلزم به رسمت شناختن اختلاف نظرها و دیدگاه های مختلف است که در قرآن کریم نیز به این اختلاف نظرها نیز تاکید شده است.

وی با تاکید بر به رسمیت شناختن اختلاف نظرها ادامه داد: از اقدامات اولیه حضرت امام خمینی (ره) پیگیری بحث تقریب مذاهب برای ایجاد وحدت بین شیعه و سنی و تکیه بر مشترکات همدیگر بود.

سیمایی در ادامه به نقش مهم فرهنگ در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بسیج اساتید باید با اقدامات نرم، کار فرهنگی و اخلاقی، فرهنگ مدارا را در دانشگاه‌ها ترویج دهد زیرا ما تقویت وفاق و همدلی را جز اهداف و وظایف خود می دانیم.

وزیر علوم همچنین درباره نقش فرهنگ در دانشگاه های نسل چهارم و پنجم گفت: مساله فرهنگ در دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم نیز مورد تاکید قرار گرفته و حتی دانشگاه‌های غربی نیز هم اکنون اذعان دارند که در گذشته آن‌ها، مقوله فرهنگ در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته است و باید جبران شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره نسل جدید اظهار داشت: نسل جوان امروز، نسل استقلال طلبی است که این ویژگی در این نسل در همه دنیا مشاهده می‌شود، نسلی که به عنوان نسل زد در غرب معرفی شد و باید با آنها صبحت کرد و آنها را شناخت.

اتنهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۳

سهمیه ایثارگران راحدف کنید وبجای ان یک دانشگاه خاص مانند شاهد را به ایثارگران اختصاص دهید که بدون ازمون بتوانند وارد این دانشگاه شوند.

avatar
۱۴۰۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۵۶

ازمونهای امتحانات نهایی نمی تواند ملاک خوبی برای سنجش وارزیابی باشد. از طرفی سلیقه در تصحیح اوراق موجب ظلم در حق دانش آموزان این کشور است.