• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403061911576
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: روسیه باید در جریان طرح صلح شولتس برای اوکراین قرار گیرد

پسکوف: روسیه باید در جریان طرح صلح شولتس برای اوکراین قرار گیرد

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) گفت مسکو گزارش‌هایی را درباره آمادگی صدراعظم آلمان برای حل‌وفصل درگیری اوکراین مشاهده کرده است اما از جزئیات آن بی‌خبر است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ما بیش از آنچه رسانه‌ها گزارش کردند نمی‌دانیم. گویا نوعی طرح در حال آماده شدن است اما نمی‌دانیم چه جزئیاتی ممکن است در این خصوص مورد بحث قرار بگیرد.»

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «روسیه هیچ برنامه‌ای را برای حل وفصل مسئله اوکراین کنار نمی‌گذارد اما باید در جریان جزئیات قرار بگیرد.»

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز یکشنبه در گفت‌وگو با رسانه آلمانی «زد د اف» عنوان کرد: «فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که درباره انتقال از وضعیت فعلی جنگ به سمت صلح، با سرعتی بیشتر آنچه اکنون شاهدش هستیم، به گفت‌وگو بپردازیم.»

صدراعظم آلمان هم‌چنین گفت عقیده دارد کنفرانس بعدی درباره اوکراین برگزار خواهد شد و در ادامه افزود که او و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اتفاق نظر دارند که روسیه نیز باید در این کنفرانس شرکت کند.

پسکوف در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به انتخابات منطقه‌ای روسیه که از تاریخ ۶ الی ۸ سپتامبر (۱۶ الی ۱۸ شهریور) برگزار شد، عنوان کرد: «اقداماتی برای تلاش‌های احتمالی و نفوذ خارجی در انتخابات روسیه اتخاذ شد.»

او با بیان اینکه غرب تلاش می‌کند تا بر سیاست داخلی روسیه تاثیر بگذارد، افزود: «با اقدامات انجام‌شده از پیش، امکانات این نیروها از خارج از کشور برای انجام هر کاری به میزان قابل‌توجهی محدود شد. هم‌چنین انتخابات در روسیه شفاف بوده و طبق قوانین برگزار شده است.»

سخنگوی کرملین هم‌چنین احتمال برگزاری نشستی میان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و کشورهای عضو بریکس را رد نکرد و گفت: «احتمال برگزاری یک نشست میان رئیس‌جمهور پوتین و کشورهای عضو بریکس درباره مسائل امنیتی را رد نمی‌کنیم.»

پسکوف در رابطه با احتمال مصاحبه پوتین با یک رسانه خارجی از جمله روزنامه «وال استریت ژورنال» گفت: «ما فعلا علاقه‌ای به چنین مصاحبه‌ای نداریم. ما برای مصاحبه با رسانه‌های خارجی و خاص باید دلیلی داشته باشیم. ما در حال حاضر چنین دلیلی نمی‌بینیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha