• شنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072821207
  • خبرنگار : 71660

پسکوف: از آمادگی شولتس برای دیدار با پوتین استقبال می‌کنیم

پسکوف: از آمادگی شولتس برای دیدار با پوتین استقبال می‌کنیم

سخنگوی کرملین با بیان اینکه از آمادگی صدراعظم آلمان برای رایزنی با رئیس‌جمهور روسیه درخصوص مسئله اوکراین استقبال می‌کند، گفت که روسیه در عین حال هیچ پیشنهادی را از سوی آلمان یا دیگر کشورهای غربی جهت ترتیب دیدارهایی با «ولادیمیر پوتین» دریافت نکرده است.

به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مصاحبه با خبرگزاری تاس بیان کرد: «کرملین هیچ پیشنهاد جدی را از سوی آلمان و دیگر کشورهای غربی جهت ترتیب دیدارهایی با رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین دریافت نکرده است.»

سخنگوی کرملین در ادامه تاکید کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از گفت‌وگوها درباره حل‌وفصل مسئله اوکراین استقبال می‌کند.

وی افزود: «گفت‌وگو درباره حل‌وفصل مسئله اوکراین قطعا آسان نخواهد بود اما همه جنگ‌ها با صلح به اتمام می‌رسند.»

بیش از ۲ سال و نیم از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌اندازی برای صلح در این کشور وجود ندارد. این درحالیست که برخی کشورهای غربی به‌ویژه ایالات متحده آمریکا به جای تمرکز بر راه‌حل‌های دیپلماتیک جهت حل‌وفصل این درگیری، بر روی ارسال کمک‌های مالی و نظامی به کی‌یف پافشاری می‌کنند و از طرفی روسیه هم بارها خاطرنشان کرده است که تداوم چنین روندی صرفا این جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

پسکوف در ادامه با اشاره به آمادگی «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان جهت رایزنی با رئیس‌جمهور پوتین برای رسیدگی به وضعیت اوکراین عنوان کرد: «آمادگی صدراعظم آلمان برای رایزنی با رئیس‌جمهور روسیه پیرامون مسئله اوکراین سیگنال مهمی بوده و روسیه می‌تواند از آن استقبال کند.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، کشورهای غربی از جمله آلمان به عنوان دومین حامی کی‌یف پس از ایالات متحده کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است.

سخنگوی کرملین همچنین در پایان خاطرنشان کرد که روسیه، تضمین امنیتش را به عنوان یک «شرط کلیدی» برای حل‌وفصل بحران اوکراین می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha